View Single Post
Gjest
Trådstarter
24
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg

Det er grunnen til at folk hater ham.
Vis hele sitatet...
Solid innlegg. Vel, jeg kan forstå at han fort blir en slags gud for Red Pill-bevegelsen og såkalte incels. Har aldri sett på disse menneskene som spesielt voldelige, bortsett fra de som tar det til det ekstreme. Akkurat i dette tilfelle kan man si at det er bekymringsverdig at han ignorer fakta på denne måten og kjører på med sin egen mening. Jeg forstår bekymringen.

Samtidig er det litt uheldig at han blir såpass knyttet opp mot disse menneskene. Min oppfatning er at disse menneskene peker på kvinner som problemet. Peterson snakker jo om å forbedre seg selv og bli det beste mennesket man kan være.

Det er veldig enkelt å være enig med Peterson når man hører han diskutere med ekstremister som er helt på jordet. Det er så mange gode argumenter fra begge sider. Man må kanskje veie det positive opp mot det negative og forsøke å se det store bildet. Det blir altfor avansert når man skal henge seg opp i alle de små detaljene.

Har Peterson en positiv eller en negativ innflytelse? I DONT KNOW. Spørs hvem du spør. Ja, nei, eller kanskje både og? Hodet mitt sprenges.