View Single Post
Trådstarter
38
Sitat av Realist1 Vis innlegg
100% stilling er 162,5 timer i måneden (37,5 t/uke).

Følger dere tariff? Hvis du har flatt 150 kroner timen bør du reforhandle lønn med sjefen din, eller finne ny jobb. Hvis dere følger tariffen til Handel&Kontor, så starter du på omtrent 160 kr timen. Etter noen år har du 175 kr timen, og så 205 kr timen på neste trinn. I tillegg kommer en hel haug av tillegg for kvelds-, natt- og helgearbeid. Dette bør du nøste opp i, for dette utgjør store summer over tid.
Vis hele sitatet...
Jobber nesten kun kveldsvakter så har vel litt ekstra, har vært ansatt nå i serviceyrket over 3 år burde ikke jeg da ha høyere grunnlønn også enn 150,-? Men ifjor kom jeg hjem fra folkehøyskole og ble ansatt i en annen bensinstasjon. Slenger med bilde fra lønnslippen, mulig jeg jobber mye mindre enn jeg selv tror da om det er 162,5 timer i måneden. Hva kan jeg da tjene om jeg får 100% (Troddd allerede jeg jobbet mer)

Er mulig å få 100% stilling fra August av kanskje.. Men trodde jeg allerede jobbet mer. Kanskje jeg kan klare gjelden, begynner å slite veldig med meg selv.. Skal jo være høydepunkt å skaffe bolig.

Forstår at hele denne tråden kan være latterlig for enkelte og setter veldig pris på at dere tar tid til å svare.

Sitat av random67489 Vis innlegg
Jo mer jeg har lest i tråden jo mer umoden for alderen virker du ts. Du "føler" du jobber mye mer enn alle andre? Hvor mange timer per måned jobber du? Mange som kjøper bolig må ha 2 jobber for å få ting til å gå rundt. Kanskje du heller skulle tenkt på hvordan du kan øke inntektene fremfor å fokusere all energi på drikking, sprit, og dyre hobbyer.

Det er fult mulig å være sosial uten å gjøre ting som koster penger. Inviter venner hjem til deg, du har jo egen bolig så bruk den da. Fremfor å gå ut for å spise, hva med grilling i parken med venner? Ikke råd til bowling? Inviter venner med på skogstur.

Hva er egentlig inntekten din per måned? Nå sier du 16000 per måned i stad var det 21 000. Om du føler du har det for trangt økonomisk så kan du kanskje dele leiligheten med en venn? Eller leie ut via air bnb og flytte tilbake på gutterommet noen måneder mens du sparer opp en økonomisk buffer?

Og du klager over å være blakk men har 50 000 på sparekonto? Hvordan fikk du forresten boliglån uten å måtte stille BSU konto som EK?Ja ja samme det egentlig. Men du har jo alt 50 000 på sparekonto. Så det er jo ingen grunn til at du skal gå rundt å føle deg som en taper. Du EIER bolig. Det å eie bolig ER sparing. For det du betaler på lånet er mindre enn du måtte betalt i leie om du skulle leid tilsvarende bolig.

Sjekk om det er ekstra jobb feks i helsesektoren der du bor. Alt fra portør til pleiemedarbeider, assistent etc. De jobbene krever ikke utdannelse og når du først har en fot innenfor kan du nesten jobbe så mange timer du orker hver måned. Du er ung og sterk og tåler fint å stå i to jobber en stund fremover.

Ps ferieturer er ingen menneskerett. Og de aller fleste får ikke både i pose og sekk. Skal du ha gøy med venner hele året må du kanskje velge vekk ferie.
Vis hele sitatet...
Kan jo ikke bruke pengene på BSU, de er låst. Han som innvilget lånet sa jeg burde spare på BSU. Men jeg støtter deg at jeg ikke er moden, har vist denne tråden til foresatte og de er litt beskymret og følger med. Men pappa mener det skal gå fint men mamma er forskrekket.

Hva er forresten vanlig å betale i strøm på en 50m2 leilighet?
Sist endret av Bolig29292; 23. juni 2019 kl. 04:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.