View Single Post
Sitat av Bolig29292 Vis innlegg
Ser ofte på luksusfellen og aldri forstått hvordan de får det til, nå er jeg faen meg i samme knipa når jeg så på vanlige utbetalinger jeg har hatt når det ikke har vært helligdager. Da går jeg i 0, uten sparing, kan ikke være med på noe og må sitte hjemme. Vurderer seriøst å ta mitt liv..
Vis hele sitatet...
Det høres ut som om du har godt av å havne i denne situasjonen. På et tidspunkt i livet må man sprekke den oppfatningen om at å leve livet er det samme som å leve i et overflod av forbruk. Du har ikke økonomien til å svi av 20k på en uke i Amsterdam. Det er hva som får folk på Luksusfellen. De ser rundt seg og tror at å leve er synonymt med å bruke penger når man vil og på hva man vil. Sånn er det ikke.

Det at du har tatt opp gjeld og finansiert din første bolig er et viktig steg for din økonomiske bevisstgjørelse. Du må finne ut hva som betyr noe for deg, og du må gjøre valg. Hvor mye penger må du bruke før du kan oppleve glede?

Jeg har reist mye rundt om i verden og hver gang jeg gjør det, tenker jeg aktivt over hvordan jeg kan holde forbruket nede på et akseptabelt nivå uten at det går for mye utover velværet. For min del er jeg mest opptatt av god mat, så jeg bor heller på billigere og mindre luksuriøse steder for å kunne ta meg råd til den goden.

Du har definitivt økonomien til å betjene lånet, men du må gå inn i deg selv og reflektere over hva det er som virkelig betyr noe for deg. Velkommen til voksenverden!
Sist endret av pmprsrgr; 23. juni 2019 kl. 00:36.