View Single Post
Hei.

Jeg har kjøpt meg et DNA test kit på Amazon; TellmeGen, fordi jeg er utrolig nyskjerrig på hva jeg evt kan få vite om mitt DNA dersom jeg utfører testen.

Nå begynner jeg å bli litt skeptisk til å ta testen. Det som gjør at jeg vegrer meg er om de av en eller annen grunn lagrer informasjonen om meg, selger den videre eller evt blir utsatt for tyveri hvor informasjonen kommer på avveie. Gir jeg bort masse privat informasjon om meg selv her? Hva kan det i verste fall brukes til? Jeg føler ikke at jeg har kontroll på hva de vil gjøre med mitt DNA, men samtidig er jeg så innmari keen på å få vite hva det har å si om meg.

Jeg er klar over at informasjonen jeg evt får kun er en indikasjon, og at opplysninger kan være feil. Testen er allerede kjøpt og ligger hjemme hos meg, altså klar til å brukes, evt kastes. Må sies at jeg har lest all informasjonen på siden dems men ikke blir klok på hvem som eier/har rett til å bruke informasjonen. Et rødt flagg om denne testen er at jeg ikke finner noen diskusjoner på nett om den. Kun i reviews på Amazon sin side, men det handler mer om leveransen, ikke om personopplysninger og rettigheter.

What would my fellow freaks do? Er det noe å bekymre seg over?

Takker for svar