View Single Post
Max uflaks, å bli busta på EN blåvalium inntatt 3-4 uker før en urintest, og i tillegg må framlegge en håranalyse, som i forsvarsøyemed blir benyttet til bruk i tvilstilfeller der en mistenker at urintesten enten er forsøkt tynnet ut eller har verdier som ligger i grenseland for mistanke om nylig inntak av rusmiddel. Og det fikk du på 10 mg diazepam?

Og nå kommer du å sier at du i tillegg tok deg en joint for en stund siden. Noe imot å spille med åpne kort for oss her på nff, jeg kan berolige deg om at ingen her på nff sladrer videre til din avdelingsleder.

Selv var jeg med på endel narko-razzia og -kontroll i forsvaret sammen med distriktets narkotika-politi så jeg setter veldig liten lit til at det sto om den ene blåvaliumen du benevner, det kan jeg med stor sikkerhet fortelle deg ville ikke slått ut på en verdi som måles opp mot, jeg husker ikke helt den generelle forklaringen vi fikk - men det handler om mer enn EN blåvalium.

Forurensing av hårmaterialet er et velkjent fenomen ved slike håranalyser, men det ble sjeldent benyttet seg av det når jeg tjenestegjorde, så vi fikk ingen innføring i det dessverre. Men du skal vanskelig få forklart dette som noe passivt, når du klarer å bli busta på EN blåvalium med inntak 3-4 uker før en urintest.

Jesus, det er faen meg godt gjort..

EDIT:
Her, kan du avgjøre selv:

Også narkotika og legemidler setter sine spor i håret og innenfor rettskjemien er håret derfor en viktig informasjonskilde.
- Når narkotika en gang er innebygd i håret, forblir stoffene stabilt der. Om man tar en hårlokk fra en person og klipper den i centimeterlange biter, kan man studere hårstråene måned for måned bakover i tid med hensyn til narkotikabruk, sier Olof Beck ved det farmakologiske laboratoriet ved Karolinska Sjukhuset i Stockholm til TT.
Vis hele sitatet...
Husk at millitæret stiller null-toleranse overfor narkotikamisbruk innen sine vurderinger

kilde

Eneste jeg vet med sikkerhet i min tidligere erfaring i millitær tjeneste med urintest, razzia og kontroll (ja - jeg var en del av den gruppen som var innvolvert i slike ting, ironisk hva?) er at du har ikke blitt busta på 10 mg diazepam alene, med tanke på hvilke verdier diazepamen avgir etter 3-4 uker! Så det spøker for deg med håranalyse i så tilfelle også. Men som sagt, det ble sjeldent benyttet - med unntak av om urintesten viste tegn til inntak av rusmidler kort tid i forveien.
Sist endret av paranoy; 23. januar 2008 kl. 18:14.