View Single Post
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av homoludens Vis innlegg
U i fra det jeg har sett bla i presidentdebattene fram til nå, så framstår Romney som en særdeles svak kandidat. Om han vinner handler det mer om at det finnes folk som automatisk stemmer på den kandidaten som ikke er hvit og konservativ republikaner. Jeg tror ikke det er så mange. Obama vinner glatt dette valget. Skulle satt penger på det.

http://sports.ladbrokes.com/en-gb/po...ace-e212304268
Vis hele sitatet...
Det er ikke mitt inntrykk noe særlig. Romney vant klart den første store presidentdebatten, og har lagt seg på defensiven til en viss grad og tapte delvis til Obama i de to neste, noe som stemmer godt. Det som ikke stemmer, er at at Romney er en særledes svak kandidat, for det er han aldeles ikke vel!?
Mitt Romney er den desidert største konkurrenten Demokratene har hatt på et tiår, og akkurat nå i disse dager stagger begge kandidater oppunder 50% på målingene.

En ting i tillegg er jo visepresidentdebatten. Den vant Joe Biden, dog delvis, og han vant den ved å være særs aggressiv. Man kan virkelig si at Republikanerne har moderert seg i denne valgkampen, så det blir feil f.eks å si at dette er Tea Party eller noe sånt. En annen feil du skriver, er at du beskriver Mitt Romney som en konservativ republikaner, noe som han ikke er, til tross for at han er troende mormoner. Konservative republikanere er forholdsvis mer krigshissige, patriotiske, våpenelskende og generelt hardcore kristne enn det Romney er. Sånn sett har altså Romney nesten alltid vært (forholdsvis) moderat republikaner. - - Du skulle ha _sett_ de kandidatene Romney kjempet mot i republikanernes nominasjon; Rick Perry, Rick Santorum, Newt Gingrich - alle som en var de ultra-kristne, homofobe, sterke i troen på USAs plikt til å lede verden....

Dessuten, jeg trodde du var et godt stykke utpå høyresida politisk, av de innleggene jeg har lest..? Tar jeg feil der?
Derfor rart for meg at du var så pro-Obama, og anti-Republikanere/konservative republikanere ser du.
Sist endret av aeon_illuminate; 26. oktober 2012 kl. 21:55.