View Single Post
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
@DumDiDum; er litt uenig i at Romney virkelig vil være i stand til å fucke opp utenriks slik som hans republikanske forgjenger Bush gjorde. Det pga dette; 1)Visepresident Ryan som er ung men har gode utenrikskunnskaper og er en stabiliserende faktor, 2)en ansvarlig administrasjon, 3)Romney måtte fyre opp de mest hardbarkete republikanerne og mest hardbarkete konservative kristne mt.p Israel-spørsmålet og Iran-spørsmålet - så jeg tror neppe han vil være så populistisk i utenrikspolitikken om/hvis han kommer til makten.

Men ja, overall vil muligens verden være et tryggere sted med Obama. Jeg har bare en følelse av at Romney vil være desto hardere mot den globale, radikale islamismen som sprer seg i den muslimske verdenen, -og dét å være hard mot islamisme er en positiv ting nesten uansett hvordan man vrir og vender på det, mener jeg... Men som sagt, med Joe Biden på laget er team Obama best utenrikspolitisk - - forskjellen nå i 2012 er at motstanderne deres langt ifra er inkompetente som tilfellet var i 2008.
Sist endret av aeon_illuminate; 22. oktober 2012 kl. 01:57.