View Single Post
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
For øvirg, jeg skjønner veldig godt at mange i Norge og Europa elsker Obama, og ikke minst ser man det på pollen som er satt opp på denne tråden, minst 85% hadde gått for Obama. Men ÉN ting må dere som er hardbarka Obamafans være enige i denne valgkampen; Mitt Romney + visepresident-kandidat Paul Ryan -er en ganske så kompetent kombo - dette er noe totalt annerledes enn skrekksenarioet John McCain+Sarah Palin, eller GW.Bush+Dick Cheney.

Så for å konkludere, jeg er faktisk mest enig med Obamas politikk, men her i tråden stemte jeg Romney. Hvorfor det lurer du?? - Jo fordi jeg mener Obama langt fra har oppnådd det forventningene var i -08, og en viktigere ting er at Romney med visepresident Paul Ryan er veldig gode kandidater.
Vis hele sitatet...
Innenriks er ikke Romney noe å bekymre seg over. Utenriks derimot kan han virkelig fucke opp hele forbanna verden.

1. Han virker som en standard såpeglatt Amerikaner som mangler fullstendig evne til å kommunisere med ikke-amerikanere. At han klarte å erte på seg britene under sommer-OL'et deres er rett og slett ganske imponerendes. Det som rant ut av kjeften hans under Israel-besøket var også.. vel.. ikke spesielt intelligent.

2. Han har konsekvent hauset opp "konflikten" med Iran, som primært har to effekter:
a) Presteskapet i Iran får den sårt tiltrengte eksterne fienden som kan motvirke den sterkt økendes misnøyen internt i Iran.
b) De begynner å anse intervesjon fra USA som en reell trussel, noe som øker sjansen for at de tar sjansen på å ta siste steget i å skaffe seg atomvåpen ganske betraktelig.

Dette er jo ekstremt demotiverende tatt i betraktning at Obama har gjort absolutt alt riktig i flere vanskelige situasjoner mot Iran. Jeg er faktisk drit imponert av det han har gjort og ikke gjort der.

3. Jeg gruer meg til hva som skjer når en såpeglatt, selvgod hvit amerikansk president skal prøve å kommunisere med Sør-Amerikenere. De er drit lei self-important know-it-alls som kommer og forteller dem hva de skal gjøre, og Romney har virkelig potensiale til å gå på nervene dems.

4. Forholdet til Sør-Korea/Japan kommer nok til å holde bra (fra deres synspunkt er alle hvite klin gærne uansett) og mot Kina kan nok en litt mer direkte kommunikasjonstil faktisk være effektivt (Kina er dritt lei av sweet-talk fra Amerikanere samtidig som USA støtter Taiwan og utvider det militære samarbeidet med alle naboene deres).


Edit:
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Beklager 85%, da jeg sjekket når jeg skrev innlegget mitt så det ut som 85%for Obama, men det har gått ned til 79%. Faktisk overrasket at så mye som 11 av 54 som stemte per 01:24 ville gitt sin stemme til Romney[...]
Vis hele sitatet...
Jeg trykka feil, så en av Romney stemmene kan iallefall legges over til Obama.
Sist endret av DumDiDum; 22. oktober 2012 kl. 01:39.