Tråd: Groguide
View Single Post
Sitat av OldBrigade Vis innlegg
Har litt problemer med luftfuktighet i rommet. Den lå på 30-35 % når jeg først fikk måleren. Så jeg setter inn en skål med vann og en klut, sprayer veggene med vann. Øker til 36-37 %. Så da blir jeg litt frustrert og finner tilslutt ut at jeg må sette ned ventileringen (fuktigheten forsvinner for fort ut av rommet?). Da går fuktigheten opp til 50%. Så setter jeg inn et tørkestativ med våte klær. Endelig er den oppe i 55-60.

Hva betyr dette? At ventileringen er for bra? Noen tips for hvordan opprettholde luftfuktighet men samtidig får skiftet ut luften på en bra måte?

(det er ikke veldig tør luft i byen jeg bor i).

(Og er fortsatt interessert i tips til å drepe lukt uten kullfilter).
Vis hele sitatet...
Kjøp en luftfukter. Da får du en grei fuktighet i rommet.

Sitat av thesmokey Vis innlegg
vurderer å prøve å dyrke litt , lurte bare på
1. hvor ofte må jeg vanne?
2. går vanlig blomsterjord bra?
3.er det mulig å bruke vanlige lamper/lyspærer? (om jeg bruker 3-4 stykk per plante)
4. vor stor potte trenger jeg? går det greit med en på c.a 10 cm høyde og c.a 35cm bredde til å begynne med for så å senere flytte den til en større senere?
Vis hele sitatet...
Kan du være så snill å lese litt på forumet før du spør? Alle disse spørsmålene er blitt besvart utallige ganger tidligere.
Om du ikke gidder å ta deg tiden til å lese litt på forumet, har du heller ikke ork til å dyrke pot.