View Single Post
"men det er -såvidt jeg har forstått- på et helt annet straffenivå enn det å oppgi falske opplysninger til en bank. Iallefall hvis du ikke bruker falske dokumenter men kun oppgir falsk informasjon."

Hvordan skal du gi ID-en din til PayPal uten å bruke en form for dokument? Du signerer jo en avtale når du lager kontoen som regnes som et bindene dokument.

Hvorfor er det mindre straffbart å oppgi falsk ID til en kortinnløser kontra en bank? Hvis du lager en avtale med nets/dibs (som lar deg ta betalt med visa/mc) med falsk ID, hvorfor er dette mindre straffbart?

Kan du garantere at PayPal ikke vil oppgi navn dersom en kjøper starter en prosess med å få pengene tilbake?
Eller hva om du blir anmeldt for svindel?
Hva gjør du når omsetningen din er så stor at PayPal stenger kontoen din for å be om legitimasjon (ja det gjør de ofte dersom det er stor omsetning)?

Du snakker forøvrig bare tull.
"Jeg har hatt mange paypal kontoer hvor jeg har brukt ferske browsere, dedikerte og ferske IP-addresser, med addresse registrert på samme sted som IP-addressen er."
Hvor kjøper du IP adresser som er registrert på din fysiske adresse? Jeg tar 2 stk.
Og hvor selges de ferskeste IP-adressene?
Hva er forskjellen på en fersk browser og en som er en uke gammel?

Her er det både nasjonale og europeiske lover som slår inn og PayPal rapporterer ganske mye til myndighetene når beløpene begynner å vokse.