View Single Post
Heisann alle sammen

Jeg har over lengre tid brukt ekstreme mengder opiater. Det er ikke et liv jeg ønsket for meg selv, men dessverre endte oppi det ved brutale utskrivninger av opiater fra sykehus og lege..

På sykehuset ble jeg feiloperert, tro det eller ei, 42 narkoser og 3 epidoral. En blodpropp som lagde helvete for meg, og idioter av kirurger bommet såpass godt at sentralnervesystemet mitt lidet av en kutt på nesten 5 cm, tro meg, VONDT…

Jeg ble "frisk" etterhvert, men ble avhengig av alt som har med smertestillende å gjøre. På det aller verste brukte jeg på 3 dager:

30 oxy 5mg
30 oxy 10 mg
30 oxy 20 mg

100 paralginer
100 50mg tramadoler
30x 200mg nobligan depo

Dette var en såkalt "nedtrappingsplan" fra kirurgen, men resepten ble fornyet hver 3 dag da jeg fikk nummeret hans. Dette fortsatte i 3 måneder fram til apoteket sendte en bekymringsmelding og legene stoppet opp.. etter flere blodprøver fikk jeg forklart at jeg har det som kalles opiat resistent blod og ikke kan kureres eller reversere dette.

På mitt aller verste var jeg hjernedød av alle pillene da jeg brukte 1000mg oxy sammen med 800mg nobligan og 80 paralginer om dagen… 4 overdoser senere uten å stryke med valgte jeg å avslutte forbruket..

Jeg bruker nå kun 5x 8mg sub i uken, har funnet ut at å knuse og sniffe er det beste alternativet for meg. Dette har jeg gjort i 3 år snart.

Dessverre så måtte jeg operere igjen pga en betennelse, og har fått oxynorm 20mg som smertelindring, men med mitt tidligere forbruker funker ikke lindringen med vanlig forbruk, jeg har prøvd 1-2 pluss 2g med Paracet, men det funker ikke før jeg er oppi minst 120mg. Jeg tenker ikke på eufori følelsen, men kun på lindring.

Derimot så funker det bedre ved å sniffe 40mg pluss 2g med Paracet oralt, både med lindring og eufori. Må innrømme at jeg savner eufori følelsen og ønsker å oppleve det litt før medikamentet blir avsluttet/seponert

Jeg har i tillegg brukt otrivin i 25+ år, så det jeg lurer på, om noen har erfaring med det, ville det hjulpet med om jeg hiver 5 oxyer i otrivin og bruker det når det trengs?

Eller om noen har andre metoder å få maksimalt effekt med minimalt bruk?

Sub blir ikke brukt samtidig som oxy..

Takker alle for råd og hjelp