View Single Post
Sitat av equimanthorn Vis innlegg
Ja den er helt forjævlig, jeg blir helt matt! dette er så klart bare spekulasjoner, men Norge er et samfunn basert på tillit. Når snwutemainnj sier at alt er under kontroll så stoler Kari og Ola på det og fortsetter fredagstacospisinga i fred og fordragelighet og satser på at alt løser seg helt til noe sånt skulle ramme dem selv.
Vis hele sitatet...
Dette tror jeg er det berømte hodet på spikeren, ja. Folk flest tror egentlig ikke at det skjer når det ikke skjer med dem. Forståelig nok, det er bare for drøyt, og du ser det som kjent ikke før du tror det. Min erfaring er at menn stort sett ikke tror på det når kvinner forteller om omfanget av trakassering og seksualisert vold. De tror jo på historiene til folk de kjenner, men de tror ikke på at det er så vanlig. Offeret her er i tillegg homofil. I hvilken grad tar vi alle inn over oss omfanget av det skeive utsettes for? Eller andre utsatte grupper, som etniske minoriteter eller rusmisbrukere? Det er lett å tenke på det vi hører som sinnsyke enkeltepisoder, og det er lett å tenke at det sannsynligvis var mer til historien enn vi vet om og at politiet nok ikke er så uinteressert som de blir fremstilt. Så drøyt kan det vel ikke være, vel? Så lenge folk flest ikke tror på problemet så er det ingen grunn for politikere til å ta tak i det heller.

Dama i historien her har forresten instakontoen "kirsebærhagen", hvis noen vil inn og gi en oppmuntring. Håper hun får flere av dem enn av trakasseringen hun helt sikkert også får.
Sist endret av *pi; 29. juli 2021 kl. 02:19.