View Single Post
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Sitat av Rexxar
Feil. Slikt skjer faktisk hele tiden. Folk sniker seg inn i køer og får tilsyn av lege fortere om man har kontakter. *Host* meg feks*host* Far min er lege, og flere ganger nå jeg har vært skikkelig syk, brukket tær eller røket senebånd, har han ordnet at jeg har fått tilsyn samme dag, blitt smettet inn mellom to pasienter. Og så fikk jeg CT og MR scan på dagen. Så ZerBoxs eksempel er reelt!

Edit:
Samme til deg, se ovenfor!!
Vis hele sitatet...
Du har *aldri* blitt bumpet i køen slik at noen andre fikk beskjeden "noen har tatt plassen din" når de kom på sykehuset. Jeg har også blitt behandlet for masse rart samme dag som det har skjedd fordi vi har kontakter innen sykehuset, men da utnytter de bare deadspots der pasienter har avbestilt timen veldig sent slik at det er umulig å fylle den.

To av tingene du nevner er akutte tilfeller og *alle* vil få behandling med en gang selv hvor dårlig kontaktnettverk de har. Din far har simpelten bare tatt seg av det fordi han eller en kollega har hatt en ledig time som de ikke har fått fylt. Jeg vil påstå at det er bra at vi faktisk utnytter den døtiden.

Jeg kan godt tro at et medlemskap i frimurerlosjen gir en person noen få privilegier, men ingen store. Som Stormen har presisert alt for mange ganger så er det mange organer som hadde reagert hvis noe slikt hadde skjedd. Vi lever i et rettsamfunn der alt er åpent for allmennheten, av den åpenbare grunn, for å avdekke brudd.

Jeg tror heller det er økonomiske goder som driver frimurerene. Herr. Hansen trenger en maler til å male huset sitt og sønnen til Herr. Olson er maler. Herr. Hansen vet at Herr. Olsen står for det han sier og at sønnen faktisk *er* en god maler. Altså går Herr. Olsen god for sønnen sin til å male huset til Herr. Hansen. Det er nok også mye utveksling av små og mindre store økonomiske goder.

Kontaktnettverk er alfa omega i det samfunnet vi lever i idag. Du kommer veldig langt i livet på å ha gode kontakter. Nå snakker jeg jobbmessig. Men man kommer langt fordi du har folk som går god for deg eller at arbeidsgiver *vet* at du er en bra kar. Jeg har vært inne til jobbintervju en gang. Alle andre ganger har jeg fått arbeid pga. kontakt som familien min har opparbeidet seg.