View Single Post
Sitat av Stormen
Rexxar, det er mye i det du sier som skurrer.

For det første: Vi snakket om medisinsk behandling som det er ventekøer på. Såvidt meg bekjent, så er det ikke ventekø på å få operert brukne tær; da dette er såpass vondt for pasienten, så behandles man alltid i løpet av 1-2 dager. Det er ikke slik at man går rundt i 4 uker og venter på å få operert tærne sine; det skjer umiddelbart. Så om du har fått spesialbehandling og fikk behandling etter 1 dag, så whoop-di-fucking doo: Du er akkurat som alle andre.

[---]

...For det rent juridiske - og kriminelle - ved en slik forskjellsbehandling er bare ett av aspektene man må vurdere; det er jo også slikt at noe slikt er strengt uetisk - Frimurer eller ei...
Vis hele sitatet...
Uetisk eller ei, verden er da for pokker meg ikke perfekt. Du sier driskriminering er ulovlig, men det skjer jo hele tiden(forskjellige former for diskriminering og). Det hadde du fått med deg om du hadde gått ut i fri luft fra tid til annen og kanskje tatt en liten titt på nyhetene i ny og ne.
Ang brukne tær. Vi snakker ikk her om at jeg kommer inn, leger setter full alarm og alle kommer springende til meg. Det handler om å slippe å sitte å vente i 2 timer for å få snakke med fastlegen, så vente uttligere 1 time for at en spesialist skal se på deg og bedømme om det feks trengs røntgen eller lignende for å kartlegge situasjonen bedre. Og da evt slippe å vente nok 1 time på feks røntgen eller CT-scan.

Sitat av Stormen
- Dersom du hadde kjent rutinene for slike operasjoner, så ville du visst at man først går til samtale med lege. Deretter tar han en avgjørelse om du må sendes videre til sykehus for operasjon, og sender evnt. en innstilling til sykehuset - om at "Rexxar trenger behandling av den og den sort. Kondisjonen er ikke livstruende." Så forsøker sykehuset å booke deg inn på første ledige operasjonstime; som regel 2-3 måneder frem i tid. Legen som sådan har ingen makt til å gå utenom denne køen; kanskje med mindre han er sjef for sykehuset, hvorpå han risikerer mye mer enn han vinner, på å forskjellsbehandle et menneske foran et annet.
Vis hele sitatet...
Det er disse rutinene jeg snakker om når man får framskyndt sin behandling. Lege-kontakten kan gå direkte til sin lege-venn og si "Du, min kone/sønn/mann/eller-hva-pokker har bla bla bla bla. Kan du få lagt inn en søknad-eller-slikt?" Vips, han har hoppet over ett ledd eller to, og spart masser av tid.

Sitat av Stormen
- Din påstand er helt udokumentert, og du har heller aldri opplevd det selv.
Vis hele sitatet...
Min mor ble operert for noen saker. Dette skjedde med henne. Så JO, jeg har erfaret det. Ikke dirketeselv, men gjennom familien.
Du tenker alt for idealistisk! Du tror at det hele tiden er noen som overvåker systemet og peker på hver minste urett og feil. DET ER IKKE SÅNN. Sykehuset har større problemer å tenkte på. Det skjer gjennom hele systemet, i alle avdelinger! Systemet er ikke perfekt!

Edit: devotio, jeg tror kanskje vi i bunn og grunn er enig og arrgumenterer for det samme her Sak lagt død
Sist endret av Rexxar; 9. april 2007 kl. 14:11.