View Single Post
Sitat av 420master Vis innlegg
Jeg orker ikke noe diskusjon om kabler så burde holdt til helvettes kjeft akkurat nå, men dum som jeg er ….


Det der har vært en kjempe diskusjon siden noe som helst HiFi. Kabler har null verdi annet enn det estetiske! Og hvis du mener noe annet:

https://gizmodo.com/james-randi-offe...n-prove-305549


Historien til James Randi kan jo diskuteres i det uendelige men kort sagt så har kabler en oppgave, analoge kabler skal levere strøm og digitale skal levere et signal.

Samme med disse nye HiFi nettverks switchene som skal være «spesialbygd» for high end anlegg, er bare snakeoil fra ende til annen.


Viktigste er tverrsnittet i kabelen.

Hadde litt statisk støy på gutterommet hjemme hos muttern og fattern, men der var det ikke jordet anlegg. Og ble en del bedre med en strømrenser pad til 1500 spenn. Men de som bruker flere ti talls tusen for strømrensere er villmenn
Vis hele sitatet...
Den kabel diskusjonen er ikke jeg heller klar for, har sett den alt for mange ganger, lest hva begge sider sier og mener.

Les det jeg sa en gang til, jeg hører ikke forskjell på billige eller dyre, biltema eller nordost, men det jeg faktisk hører en forskjell på tonene, noen er lysere i tonen enn andre er. Selv havna jeg på noen kabler til 100kr metern istedenfor nordost, selv om jeg hadde budsjett til det også

Og ja, eneste kablene skal gjøre er å levere strøm, men når man blander kobber, sølv og andre metaller, tynne, tykkere ledere osv, så forandres jo motstanden i kablene, så noen vil levere mer av de høyfrekvente bedre enn andre, noen vil levere de dypere frekvensene bedre enn andre.

Så hva som er best, det kan IKKE jeg gi deg ett svar på. Vet bare at jeg er fornøyd med 100kr metern kablene mine selv om jeg prøvde sett som kosta 29k for 2x2.5M

Uansett om du er enig eller ikke, så kan vi legge den diskusjonen død for min del jeg er fornøyd med valget mitt
Sist endret av Båtbåtbåt; 26. desember 2022 kl. 20:58.