View Single Post
Sitat av FranZe Vis innlegg
Joa, fikk med meg de til noen og 60 😀 Ja, tenker jeg må spare opp noen kroner slik at en kan velge mellom flere, og som vil gi en markant forbedring enn det jeg har i dag.

Kan egentlig tenke meg hvor rått det der egentlig er selv om jeg ikke har opplevd lignende selv. Selvfølgelig så har en lyst på en slik opplevelse hjemme, hvis en har muligheten. Misunner deg den litt det må jeg si. At en gjemmer seg noe kan jeg tru 😀 Hadde sikkert gjort det samme selv. Må faktisk innrømme at jeg har blitt ett mer følelsesmenneske når det kommer til lyd enn hva jeg var tidligere.
Vis hele sitatet...
Det er det som skiller folk som hører på musikk og de som virkelig hører på musikk, hvis du skjønner hva jeg mener

Ett anlegg kan optimaliseres så til de grader etter egene ønsker og preferanser. Det er faktisk ingen her som kan si: du vil bli fornøyd med disse. For alle har forskjellige preferanser på hvordan det skal låte.

Folk sier at høytallerkabler er høytallerkabler, andre sier at man ikke kan måle forskjellen, så da kan man heller ikke høre om det er billige eller dyre kabler, hva som er bra eller dårlige kabler, MEN det jeg vil si er at man kan sammenligne kablene med maling, det er nyanse forskjeller, noen spiller litt lysere enn andre, noen spiller litt mørkere. Det kommer ann på hvordan kablene er bygd opp, noen har høyere motstand i de øvre frekvensene og noen har høyere motstand i de lavere frekvensene. Nå over til maling igjen, begynner med helt hvit, nøytral, så tar vi en dråpe med rød, en dråpe med gul for og få litt varmere farge, eller så kan vi ta ett par dråper med blå for og få den litt kaldere.

Når jeg kjøpte kablene mine, så fikk jeg låne 7 sett fra lokale sjappa, alt fra 20kr metern til 29000kr for ett par nordost 2.5m kabler. Hørte stor forskjell, men ikke kvalitets messigt. Endte opp med kabler som kosta 100kr metern, da de gav meg den lyden jeg likte best