View Single Post
Sitat av Båtbåtbåt Vis innlegg
https://malaaudio.no/Produkt/133/111...8yttaler-BRUKT

Hvis ikke du så disse i alt virrvarret i forje innlegget (3 innlegg som blei slått sammen)
135k høytallere til 65k, det er absolutt verdt en prøvelytting, kansje de har den lyden du liker, kansje ikke. Høytallere i den klassen her, skal gi deg en skikkelig god feeling når du setter deg for å nyte

Ja det har blitt komplett iløpet av årene, det gir meg nesten alt jeg trenger for å trives hjemme i min egen stue. Høre jagerflyene i topgun komme inn lavt, fra kjøkkenet, så snitte huene våre før det forsvinner innover ved badet er helt rått(Dolby Atmos, 3d lyd). Eneste jeg savner er trøkk i mellom bassen, lurer litt på å bygge ett par subber til. Bruke de jeg har fra 16-40hz, så bygge 2stk 15-18" subber som kan jobbe i området fra 41-120hz. Når nazgulene i Ringenes herre flyr over daudemyra, så kjenner man lufttrykket fra vingene demmes slå i brystkassa, men maskingevær eller biler i andre filmer mangler noe alvorligt, så MÅ få gjort noe med mellombassen. Man får desverre ikke alt i en sub


På bildefronten så vil jeg si det er helt rått, selv om jeg bare har en 50k prosjektor som støttet både 3d og 4k, når man sitter å ser avatar og man føler det flyr piler på størrelse med kosteskaft imellom stua , så det er nesten så man gjemmer seg litt.



Men det at noe er ettertraktet, betyr ikke at det er bra. Gamle Volvo 240'r også er ettertraktet, men bra, det er de absolutt ikke, men de gir enkelte spessielt interesserte en glede man ikke finner hos andre normale folk

Men de gamle dc1515 spilte ufattelig mye bedre enn dagens søppel som bare leverer en stor mengde lyd. Gjør seg bra på ett diskotek med en haug knips/syrehuer som bare vil kjenne på musikken. Men vil fortsatt ikke si at dc1515 spiller fint, jeg gikk fra 2stk dc1515 til 4stk patos b500 og fikk en helt ny musikk opplevelse, trengte ikke spille høyt for og få frem detaljene i visse sanger, hørte detaljer jeg aldri før hadde fått med meg
Vis hele sitatet...
Nei jo, det gjorde jo det til prisen og bruksområde.

Jeg har PA monitorer i kjelleren min på ei tralle. De speller DRIT bra til å være PA/Kino høyttaler men man setter jo ikke på Diana Krall på det heller

Evt 1215

Patos speller jo fletta av mye dyrere enn 1515