View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Oj 20 år ja, holder du på fortsatt?
Merker bare at hukommelsen er helt forferdelig, hjernen føles ut slm eggerøre. Håper det går over. Sant, tenkte å ta en pause. 2 eller 3 dager uten ordentlig søvn og mat kjennes ikke helt greit ut. Blir fort paranoid men det er faen meg umulig å sove
Vis hele sitatet...
Ja, jeg holder fortsatt på til tider, men jeg prøver egentlig å la det være. Som oftest er det jo sånn at når jeg holder på mye og går en del våken osv så blir korttidshukommelsen ganske så redusert, men dette kommer seg ofte igjen etter noen dager eller uker uten. Dette kan også være noe av den effekten jeg liker, for jo mer redusert jeg er desto mindre angst opplever jeg. Lever mer i øyeblikket på en måte.

Men jeg lurer også litt på hvordan psyken din var før, for en god del psykiske problemer kan skape vansker med hukommelsen - så hvis du kjenner mye på denne "nedturen" som kan komme i etterkant av å ha holdt på litt så kan det være det også som skaper krøll. Denne nedturen bruker å gi seg innen ett par uker da, så du trenger ikke å være så bekymret for at det er noe permanent, men hvis det er noe som ligger dypere så kan det være at du trenger hjelp med å få bearbeidet dette problemet før det løsner igjen.

Jeg har også hørt snakk om at når man bruker sentralstimulerende, så kan man over tid ødelegge disse senderne av signalstoffene sånn hjernen ikke klarer å fungere helt på samme måte som den opprinnelig gjorde - men hvor mye sannhet som er i dette det vet jeg ikke, for dette var noe jeg plukket opp i en diskusjon om skadene av å bruke stoff.
Sist endret av tasmus82; 25. juli 2022 kl. 11:21.