View Single Post
Sitat av entropi Vis innlegg
selv om denne personen beviselig er stokk idiot og har satt seg i denne situasjonen selv. Med ikke i stand til å samtykke mener man ikke besvimt, man kan godt være i stand til å gå og snakke.Du kan godt mene det burde være fritt fram å ta seg tilrette så lenge jenta tok dopet frivillig og hadde øynene åpne, men det er altså ikke lov.
Vis hele sitatet...
Ja , jeg kan være uenig i at lekfolkene ikke forstår lovens paragrafer i så stor grad som de burde.
Entropi, jeg kan være enig med deg i de kunne blitt dømt for uaktsom voldtekt,men jeg synes det hadde vært urimelig.Ja, det er sikkert ikke i hht til loven at de ble helt frifunnet, men her synes jeg loven er faktisk urimelig og legger altfor mye ansvar på tiltalte i denne situasjonen.

Jeg føler at hun blir fritatt for all ansvar og all ansvar blir lagt på tre stykk som også var dopet og fulle.Mulig min mening ikke er i hht til alle paragrafene, men her er jeg enig med lekdommere som har frifunnet dem, og det ikke på basis av tørre paragrafer, men kanskje common sense.
Altså hvordan kan man forvente at disse tre stykk som var dopet på MDMA og fulle skal vite at ei jente som snakker går og er med på alt egentlig ikke vil det og at de ikke burde gjøre som hun samtykker om eller er med på ?
Hadde de vært edru, så hadde jeg vært enig med deg.Jeg hadde lagt ansvaret fullt og holdent på de.