View Single Post
petDerventanpan:

Artig at du nevner Hemsedal-saken. Det er jo et eksempel på nettopp det at juryen ikke forstod hva de skulle vurdere. Når de frikjente for forsettelig voldtekt så vurderte de ikke om det kunne være uaktsomt. De vurderte ikke om tre godt voksne menn burde forstått at en jente som tar en potensielt dødelig mengde dop og må bæres inn og ut av taxien kanskje ikke er i stand til å samtykke, selv om hun hadde øynene åpne. Det burde helt åpenbart ha blitt vurdert men det forstod de ikke. For de skjønte ikke lovverket de skulle dømme etter.

Når det gjelder Kopseng-saken så har du åpenbart lite erfaring med destruktive forhold. Jeg kan garantere at det hadde vært lettere å komme seg ut om han "bare" hadde stengt henne inne i kjelleren.

Jeg må ærlig si at jeg synes det er sjokkerende hvilket syn som kommer frem på voldtekt her inne for tiden. Hvordan kan det være mishandling hvis hun kom tilbake? Hun tok jo dopet selv, som om det er greit da? Stakkars massør som blir stemplet som voltektsmann, bare for å kjøre fingrene opp i skjeden på en klient! Som om det er noe som kan skje den beste, etter en liten misforståelse? Som om det ikke er en helt avsindig ting å gjøre?

Jeg har aldri hatt noe særlig tro på denne rape culture som amerikanske feminister snakker om, for jeg tror ikke jeg kjenner sånne menn. Men det er tydeligvis en sympatisump der ute av typen "jeg unnskylder selvsagt ikke voldtekt, men..." og så er til og med de mest opplagte og grove sakene egentlig overdrevne og tiltalte er egentlig offeret...
Sist endret av entropi; 27. januar 2017 kl. 20:53.