View Single Post
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Menn er generelt grovt overrepresentert i alle straffesaker, så du kan neppe ta eit lit subset av saker og konstantere at det er nok til å forverre rettssikkerheta for menn.
Vis hele sitatet...
Enig i at menn er overrepresentert i voldtektssaker, kan ikke være uenig i det.Jeg er for at voldtektsmenn skal straffes hardt for de forbrytelsene de har utført, det er vi sikkert begge enig i.
Når jeg referer til rettsikkerheten er svekket er pga det har vist seg statistisk at fagdommere har en tendens til å dømme i favør av fornærmede.
Det som kan hende er at juryen som består av vanlige mennesker har en større evne til å se på helheten av en sak og ta hensyn til alle omstendigheter.Dog er ikke dette sikkert heller,spørs hvem juryen består av, men statistisk så viser det seg at juryen frifinner flere tiltalte.
Jeg har lest en del artikler på nettet og det inntrykket jeg sitter igjen med er at det er stort press fra media, feminister og til og med politikere for å få flere dømt koste hva det koste vil.

Nå sporer jeg litt av her dog er det relatert til temaet.
Håper at man kan utvide diskusjonen uten fare for brudd på forumets retningslinjer ?

Ta feks Andrea Voldum aka Hemsedal saken som har blitt vinklet veldig ensidig.Det er mange detaljer VG,Dagbladet og mange andre aviser ikke har nevnt for folk flest og de som ikke orker å sette seg dypere inn i saken.
Jeg forsvarer ikke her de tre gutta fra Hemsedal saken, men det jeg prøver å forsvare er objektiviteten og sannheten til hva som faktisk har skjedd der utifra det man vet av objektive bevis.
Avisen skriver,18 årig jente dopet av tre menn i 30åra, mens hun i virkeligheten har tatt dopet selv riktignok tilbudt av disse tre(han ene av de var under 30 også).
Hun er altså 18år og må stå ansvarlig for det hun selv gjør.Jeg har vært 18år og blitt tilbudt dop mange ganger, har aldri takket ja til det.
Hun har i tillegg sagt at hun var bevisstløs under hele sex akten, bilder har senere vist at hun hadde åpne øyne.
Vi vet i tillegg at hun både sendte og mottok snaps på snapchat i campingvogna.
Hvorfor har ikke dette blitt nevnt i avisene??
Her er det en som har et annet syn enn media om Hemsedal saken:

https://kokohoyre.wordpress.com/2016...-voldum-lyver/

En annen sak er tre unge syrere som hadde sex med en 13åring.Jenta har ljuget på alderen og ser ut som en 18åring bekrefetet av mange som kjenner henne, likevel kom domstolene frem til at de burde visst at hun ljuger, selv om hun drakk alkohol og snuste.
Hennes egen fostermor sier at jenta er en notorisk løgner.
Retten overser alt dette og dømmer disse tre til 5år i fengsel.
Var dette virkelig objektivt???Tror ikke det hjalp at de var syrere også.
I tillegg viser det seg at den samme 13åringen har anmeldt et nytt overgrep, går det fram av artikkelen.
Det virker som alle er skyldige, mens hun er uten ansvar for noen ting.
Link:
https://www.h-avis.no/rettssak/hauga.../s/5-62-363405

En annen ting jeg stusser over er Kopseng saken.Prøvde å finne den på nettet, men finner den ikke. Litt usikker på om den er lagt ut på Lovdata.
Det finnes visst ingen objektive tekniske bevis mot han egentlig utifra det jeg forstår.
Det har kommet en rekke kvinner i ettertid da saken ble kjent i media og hevder at han har voldtatt de.Noen saker går så langt som 6-7 år tilbake i tid. Almenheten var i lynsjestemning etter den ensidige mediadekningen av saken.
Jeg er enig at Kopseng sannsynligvis er en drittsek og dårlig fyr, en rundbrenner som har brukt og kastet kvinner, men jeg stiller meg veldig tvilende til at han har voldtatt alle de kvinnene som det hevdes.
Det som ble tatt i betraktning for dommen er i hovedsak kvinnenes forklaringer og det ble avsagt en dom på 21år . Han har jo ikke drept noen, men han fikk like ille dom som Breivik.
Lommemannen har herjet og voldtatt gutter i mer enn 30år, men fikk mildere dom enn Kopseng. Hvordan er det mulig?Lommemannen har voldtatt barn!!!!
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/k...er/a/23654610/

Det som jeg i tillegg finner bemerkelsesverdig er at retten finner det trolig at Kopseng har voldtatt henne 300 ganger . 300 ganger???
Dette grenser nesten til komisk. Hun har altså blitt voldtatt, men kommet tilbake for en ny runde voldtekt? HJELP MEG Å FORSTÅ DETTE?Dette er totalt ribbet for logikk.
Dette hadde ikke gått igjennom de verste sovjetiske Stalinistiske monterte rettsaker som bevis.
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/j...te/a/23692745/

Mtp. at langt dei fleste ameldelser vert lagt vekk, og at det er langt frå enkelt å vinne fram i seksualsaker trur eg heilt ærleg ikkje penger er eit stort motiv for å anmelde.
Vis hele sitatet...
Det at de fleste anmeldelser er lagt vekk kan ha noe å gjøre med at MANGE anmeldelser er rene løgner som politiet vet ikke hadde hatt sjangs i en domstol mtp objektive bevis.