View Single Post
Jeg er sikker på en ting - rusmiddelforumet har bidratt både i positiv og negativ retning for nFF's brukermasse. For modne og reflekterte mennesker tror jeg informasjonen og diskusjonene rundt rusmidler her på nFF har ført til mye godt, eller i det minste hindret mennesker i å ta potensielle fatale valg som de ellers ville ha gjort. Rusmiddelseksjonen har nok også ført til at mange umodne unge tenåringer - som uansett hadde eksprimentert med rusmidler - har fått litt bedre innsikt i en verden som de ikke kjenner godt nok.

Men jeg tror nok også - i likhet med posteren over meg - at rusmiddelseksjonen her på nFF kan ha ført enkelte inn på en sti som de kanskje ikke skulle ha valgt. Noen, en del, mange, et par - jeg vet ikke - har nok bare overfladisk skummet gjennom diverse tripprapporter her på forumet og funnet ut at rusmidler ikke er så fælt som politiet vil ha det til. Jeg vil tro at noen av disse kanskje aldri ville interessert seg for rusmidler hvis ikke de hadde kommet over nFF, og noen av dem igjen har ikke tatt advarslene som erfarne brukere her inne kommer med på alvor.

Jeg er usikker på om jeg kan konkludere med at rusmiddelseksjonen summa summarum har hatt en positiv eller negativ innvirkning på samfunnet. Men jeg er sterkt uenig i flere av posterne over meg, som i mine øyne glorifiserer rusmiddelseksjonen som noe utelukkende bra. I noen tilfeller har nok desverre mennesker tatt skade av all informasjonen som ligger her.

Uansett er dette en utrolig viktig diskusjon mentalment har tatt opp. Jeg tror nFF har en utrolig stor innflytelse på en stor del av dagens ungdom. Face it - nesten 1% av Norges befolkning har vært, eller er aktive medlemmer i nFF!

Moderatorene har en stor oppgave i å forme forumet på best mulig måte, slik at flest mulig personer forlater nFF med bedre innsikt og mer kunnskap enn de hadde når de logga inn første gang.