View Single Post
Sitat av hideout Vis innlegg
2 ting jeg stusser på; "hadde han møtt opp og fortalt meg hva jeg blir siktet for kunne jeg tilpasset forklaringen bedre. " - Fortalte ikke politiet hva du var siktet for?
Du satt 8 uker i full isolasjon pga. 200g amfetamin som du tilsto? Hva var begrunnelsen for å holde deg i total isolasjon da?

Situasjonen du befinner deg i er at du 1) skal inn å sone en fengselsdom, 2) du har gjeld du ikke klarer å betjene. Du søker ikke AAP hos nav før du har vært hos legen, om du har sittet 8 uker i total isolasjon og har en fengselssdom hengende over hodet så er det ikke noe problem å få legen til å støtte din søknad om aap, da det er grundig dokumentert hva skader isolasjon har på mennesker. Du får legen til å henvise deg til en rusmiddelskonsulent som du møter hos jevnlig, urinprøver som er rene, aap av nav, får nav til å ta kontakt med alle dine kreditorer for å ordne en avbetalingssum. Tilståelse, eget iniativ for å bli rusfri med prøver du legger frem i retten, førstegangsforbryter, endel tid sonet i varetekt. Du lander på en ~8måneder etter fratrekk som skal sonest. Finn ut hva du vil studere og ha en evt. jobb i bakhånd og du kan være ute på fotlenke etter 4 måneder. Som førstegangsforbryter er mye av lengden på straffen opp til hva du er villig til å legge ned i arbeid som er rehabiliterende før du står i retten.

Akkurat nå etter løslatelsen føles det håpløst, når du får det litt på avstand så vil du se at det ikke er verdens undergang, det er enten det du trengte for å slutte med kriminalitet, eller din inngang til virkelig kriminalitet hvor dommene går fra måneder til flertallige år. En ting kan jeg iallefall love deg, om du ikke går fremtiden i møte med et oppriktig og bastant bestemmelse på at du er ferdig med kriminalitet, så er det du har vært gjennom bare småtteri i forhold til hva som venter deg. Lykke til!

For å sette situasjonen din litt i perspektiv;
http://www.bt.no/btmagasinet/Narkola...tml?xtor=RSS-2
Vis hele sitatet...
1: Ble ikke tatt noe avhør første dagen, ble bare slengt på glattcellen. Tipper det hadde noe å gjøre med at jeg ga falsk adresse og de slet med å finne hvor jeg bodde. etter 2 dager på glattcellen fikk jeg en stor papir bunke med mange forskjellige navn på. Jeg måtte velge en advokat da. Helt håpløs måte å velge en som skal representere deg på.

I avhøret så fikk jeg beskjed om å utdype meg ang min arrestasjon. Det var det eneste de sa, selv når jeg spurte om siktelse. Ikke noe papir på noe. Løy så klart, og de lot meg lyve. Når jeg var ferdig med "fortellingen" så spurte de meg om ditt og datt, og jeg fortsatte å lyve. Så ble min adresse nevnt, da skjønte jeg fort hva de visste. Nevnte da ikke penger eller mobil. Jeg fylte sikkert på noen hull her og der, men jeg tror ikke det hadde noe å si iforhold til siktelsen min. Ble til tross tatt på fersk gjerning.

2: De trodde selvsagt at jeg var en del av en stor narkotisk liga, med horer og heroin og ditt og datt. Det hjalp heller ikke at det dukket opp en ny pakke på 250g amfetamin til samme adresse, som ikke var meg. Fikk isolasjon sånn at jeg ikke kunne advare bakmenn/partnere. Jeg forklarte alt på avhør. Hvor enkelt det er å bestille narkotika på nettet. At man ikke står ovenfor samme scenario om man hadde smuglet det fysisk selv osv.

Satt 2 dager vanlig varetekt før jeg ble løslatt. Jeg er egentlig glad for isolasjonen. Da fikk jeg tilbringe mye av tiden alene. Fikk trent, lest, spist og luftet alene.
De 2 dagene sammen med de andre fangene var ganske forjævlig. Mange eldre gubber der(mest sannsynlig pedofile) Mye ødelagt ungdom som var fengsels fugler. Han ene prøvde å selge ett opplegg til meg. Fengsel er en base for å rekruttere folk. Jeg kunne høre skrik midt på natta. Tror mange blir gale av å sitte inne, jeg merket det litt på meg selv.



Det morsomme er når jeg ble arrestert så var dette i nærheten av der jeg bodde, hadde så klart tatt på meg så lite klær så mulig. så ut som en tufs, men det var sent så jeg brydde meg ikke, skulle uansett ut og rett inn igjen. Hadde ikke med lommebok, nøkler, truse(ja, jeg bruker truse) på meg, eller andre normale ting, kun mobil...

Ble løslatt i en annen by, min private mobil lå i min hjemby hos politiet. Kun penger til buss/tog og litt ekstra som jeg tjente der. Så ut som en idiot, været var heller ikke akkurat passende iforhold til den deilige sommernatten jeg ble arrestert på. Men dette var bare pytt iforhold til hva jeg hadde ventende på meg hjemme...

Ang nav og live på rett kjør: Ja, jeg er helt enig. Fikk samme instrukser fra advokaten. Men største problemet mitt er hull i CVen og manglende referanse fra den forrige jobben. Så det er ikke alt for enkelt å skaffe jobb. Når jeg først hadde fått en jobb så ødelegger politiet det med en idiotisk regel. Jeg prøver å ikke la det knekke meg, men det er vanskelig.... spesielt når man har så mye annet å ta hånd om også... Må se fremover som du nevner og komme meg videre vitende om det er bak meg og ikke la det holde meg fast.

Sitat av Novice Vis innlegg
Du har mye større kjangs på å få noe om du møter opp personlig ja.. Jeg regner iallefall med at de ikke tar behovet ditt seriøst om du ikke engang gidder komme innom og nedverdige deg selv litte grann..

Om politiet mistenker at du har kjørt bilen din kan de ta deg på det, de trenger forhåpentligvis bevis for å dømme deg, men hadde blitt sjokkert om de ikke prøvde å få deg til å innrømme det så de kunne dytta deg lenger ned i gjørma/hjelpe deg..

Og det at du skal betale for psykolog er bare tøys.. er ikke sikkert det blir en psykolog, men en terapeut skal du iallefall få.. Om legen påstår at du skal betale så må du bruke ord som narkotika og depresjon, da får du iallefall gratis frem til du blir 30... Jeg hadde holdt meg unna ord som selvmord og avhengighet, om du føler for å bruke de orda så prøv å ordlegg deg på en måte som ikke gjør at du mister mer frihet en du allerede har gjort..

Lykke til, og husk at jeg skriver utifra egne erfaringer, så ta ting med to klyper salt
Vis hele sitatet...
Jeg fikk beskjed på telefon om å ta dette på nettet, da behandlingstiden kan gå fortere om det gjøres elektronisk.

Bruker så å si ikke bilen i det hele tatt. Mye på grunn av bensin penger. Går jeg tom så er jeg fucked. Og jeg har ikke andre valg enn å sove i bilen. Jeg skjønner også hva du mener, men dette er en sjanse jeg må ta.

Takk for råd og tips til begge.
Sist endret av Hardtliv; 13. september 2014 kl. 00:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.