View Single Post
KasperAG's Avatar
Trådstarter
105
Hei gode folk, takk for hyggelige ord! For et trivelig og inkluderende forum dette er!

Nå er jeg på dag 60 og runder altså to måneder. Hadde i utgangspunktet planlagt en pause på en måned nå, men blir ikke helt enig med meg selv. Never change a winning team og alt det der. Er redd for at en pause inviterer angsten og depresjonen på hjemme alene-fest i hjernen min. Hvor mye er egentlig to brukerdoser i løpet av to måneder? Hvor voldsomt er det når det inntas som 1/10 mikrodoser hver tredje dag? Mye research har vist meg folk som har mikrodosert i både 6, 12 og 24 måneder uten at de rapporterer om intoleranse eller spesielle bivirkninger. Nå er jo den researchen ikke en eksakt vitenskap, akkurat som mitt forsøk med mikrodosering ikke er en fasit, eller noe som vil virke for alle. Så, jeg har bestemt meg for å holde det gående en måned til.

Har merket meg at det foreløpig kun er en ting som har potensiale til å lokke frem depresjon og angst. Fylla. Det finnes ikke et verre rusmiddel enn alkohol (for meg). Økt sosial omgang og strålende sol har gjort at det har blitt litt flere øl enn jeg burde innta. Dagen derpå får jeg litt vondt i hodet, er slapp og uten energi og det er i det hele mange bivirkninger som etterligner den smerten angst og depresjon ga meg. Det minner meg på hvordan livet var - og jeg får angst for å havne tilbake i stummende mørke - og blir deretter deprimert. Skikkelig følgefeil.

Den eneste løsningen på dette er selvfølgelig selvdisiplin. Jeg har nå kommet frem til at jeg kan kose meg med seks øl som maksimum (og det er jo litt det da!). Etter et slikt inntak må jeg starte dagen med en joggetur. Deretter er formen normalt god og ikke annerledes fra andre dager som ikke er alko-derpå.

Bortsett fra dette har jeg testet Wim Hof-metoden https://www.youtube.com/watch?v=0BNejY1e9ik og dette var virkelig en pusteøvelse som gir meg mye. Har gjort mye ymse meditasjon opp gjennom årene, men denne opplevdes langt mer ekstrem - og effektiv - enn alt jeg har vært borti før.

Håper alle får en fabelaktig sommer. Husk å gjøre en liten ting hver dag som gleder deg - eller gleder andre!