View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Som jeg ser dette, er det en ren sammenheng av rus, mixing, og lite tålmodighet med deg selv.
Skal være forsiktig med hva jeg sier, men får et inntrykk av at du lar det gå så lang tid, til muligens du føler deg ok før du igjen tar noe igjen. Noen ganger trenger kroppen lengre tid til å ''fordøye'' og din psykiske helse. Alt er et puslespill som man setter sammen.
Går ikke den biten sammen med den andre da vil ikke den passe inn.
Skjønner?
Vis hele sitatet...
Litt usikker på om jeg skjønner, men.

Jeg har ventet så lenge nå fordi det har ikke passet. Det har hele tiden vært noe som har gjort at jeg føler jeg ikke kan ruse meg. Jeg har såpass kontroll at uansett hvor mye russug jeg har hatt eller uansett hva som har skjedd av negativ art så har jeg håndtert det på andre måter. Jeg har bestemt meg for at rus er ikke lenger noe jeg skal rømme inn i for å slippe å forholde meg til livet. Det skal være en sosial greie jeg gjør en sjelden gang. For å ha det artig og fint. Derfor holder jeg meg unna når jeg kjenner at jeg er i psykisk ubalanse.
Det er vel også derfor jeg er mer opptatt av å gjøre det trygt. For nå bryr jeg meg. Før handlet alt om å komme vekk fra meg selv. Nå er det ikke på samme måten lenger. Men så har jeg hatt noen opplevelser som har satt en støkk i meg, men ikke nok til at det overdøver ønsket med et gjensyn med rusen i ny og ne i den tro at jeg kan sørge for en bedre og tryggere rusopplevelse enn slik jeg ukritisk holdt på tidligere.