View Single Post
Limited edition
Moff's Avatar
Sitat av SoppVandreren Vis innlegg
Om du lager filmer som kun du og gutta skal se skjønner jeg at du er uenig i det. Om du skal "selge" et produkt til folket må du legge mange av dine personlige preferanser til sides og se på hva folk liker.
Vis hele sitatet...
Nå er det viktig å huske at det er personen som er produktet i denne sammenhengen, ikke Destiny 2-gameplay. Det jeg mener er at det finnes tilnærmet uendelig mange gaming-kanaler for alle spill, og markedet er derfor veldig mettet. Du kan lage en kanal med teknisk gode videoer, men sannsynligheten er minimal for at det kommer til å bli stort. Det er kun to ting som gjør at en ny kanal kan bli stor, og det er at man enten er blant de beste i spillet, eller at man er veldig god på å underholde. Det jeg utelot fra forrige post, som jeg tror er ganske åpenbart, er at det er en tabbe å produsere denne typen videoer hvor man er i karakter. Om du skal drive en stor gaming-kanal, og du hele tiden er nødt til å drive med skuespill på en eller annen måte, så vil du før eller siden bli utbrent. Være seg at du lager filmer du selv ikke liker, men i stedet filmer som "appelerer til mengden", at du driver med forced positivity, forced comedy eller simpelten jobbe med musikk du selv ikke liker. Det som skjer hvis man får traction med et konsept man selv ikke liker er at man blir høy på suksessen, og møter veggen så snart dette går over. Når det har blitt normalt å ha 100-200K abonnenter og 60-70K daglige views så vil du slite med å finne noen glede i det arbeidet du gjør. Du kan prøve å rebrande deg selv, men du har jo da en stor seerbase som ikke har noe ønske om å se på den ekte deg, de vil heller ha den typen innhold du startet med.

Jeg forstår hva du mener med at produktet må appellere til mengden, men så lenge det en selv man selge, så er det veldig viktig å være seg selv. Du kan godt ta en kikk på de største gamingkanalene på YouTube, de fleste av dem har laget videoer hvor de snakker om hvor viktig det er at de produserer innhold som de selv er fornøyd med, i stedet for å høre på alle kommentarer til hvordan de bør gjøre ting. Dette inkluderer de største navnene i businessen, som PewDiePie og JackSepticEye.

Sitat av SoppVandreren Vis innlegg
Med andre ord så driter folk i hvordan filmen er satt opp?
Vis hele sitatet...
Nei. Men helt subjektive ting som det er veldig mange ulike meninger om, det bør man følge magefølelsen på. Det inkluderer musikk.

Sitat av SoppVandreren Vis innlegg
Nå er vell spillefilmer noe mer sammenhengende? Det handler ikke om hvor mye du vet om spillet, det handler om opplevelsen du har når du ser på. Var dette samme game, er det samme killstreak osv. En smart måte å unngå dette er å gjøre overganger litt mer gjennomført. Bytt klipp når man blir flashet, når man går inn mot en dør/vegg, hopper gjennom boosters etc.
Vis hele sitatet...
Ikke nødvendigvis. Nå spiller ikke jeg D2 selv, men i andre spill, slik som CSGO og Overwatch, så er det ikke noe problem å se om man er på samme runde og samme kill streak. I Overwatch står det til og med midt på skjermen hva kill streaken er. I CSGO så ser man navn på spillere, man ser klokken og man ser posisjonene på kartet. Det er nok til at jeg kan se om det er samme runde eller ikke, og jeg spiller ikke mye CS. Kanskje det er anderledes i D2, kanskje ikke. Men igjen så koker dette ned til personlige preferanser som det finnes mange delte meninger om, og da mener i alle fall jeg at skaperen bør følge sin magefølelse for hva han eller hun ønsker å publisere.

Sitat av SoppVandreren Vis innlegg
Tror du han blir verdenskjent av å appellere kun til kompisgjengen?
Vis hele sitatet...
Merkeligere ting har skjedd, men jeg tror det er flere mennesker i verden enn bare TS sine nærmeste som liker metal, for eksempel.

Jeg føler at jeg må understreke veldig klart og tydelig at jeg gir feedback i den tro at TS sin plan er å drive en stor gamingkanal over lang tid, ikke bare produsere teknisk gode videoer fordi det er gøy. Ellers ville jeg ha vært mer enig i at man må gjøre større tilpassinger; slik man gjerne gjør i spillefilmer, fordi man har et budsjett man skal holde. Starter man en YouTube-kanal fra scratch så har man gjerne ikke investorer som puster deg i nakken, og man har derfor mye større kreativ frihet til å prøve å gjøre noe unikt.