View Single Post
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Jeg har nesten bare dårlige erfaringer med søvnpreparater. Jeg har bare brukt middels til middels sterke søvnpreparater i samsvar med legen min, men har vel egentlig kommet frem til at bi-effektene av preparatene gjør meg minst like uresponsiv og slapp dagen der på, for ikke å snakke om tørrheten i kjeften og totalt fucket smakssans.

Istedefor å være totalt avhengig av Imovane, Vallergan og delvis Melatonin for å få sove har jeg investert i skikkelig ustyr. Soverommet mitt er ganske adskilt fra "pc-kroken" og jeg prøver så mye jeg kan å ikke ta med meg laptop o.l. i senga. Kjøpte meg en sofa på rommet slik at jeg hvertfall sitter oppreist i den når jeg eventuelt skal bruke laptop. Fikk også Wakeup Light fra Phillips, noe jeg syntes fungerer svært godt og jeg våkner veldig behagelig.

(Det er forresten ikke ulovlig å kjøpe melatonin i et EU-land og få det tilsendt til Norge. Men legen min virker hvertfall ganske ukritisk til å skrive det ut etter behov, det er vel ingen dokumenterte bivirkninger på preparatet som er et stoff kroppen selv produserer når du oppholder deg i sollys...)

... nå er jeg i militæret og alt er helvete på søvnfronten, men jeg overlever jo ;-)