View Single Post
Trådstarter
31
Hei igjen.

Jeg vil gjerne starte med å si takk!

Takk for at dere ytrer deres meninger om hva dere mener er rett, eller sant. Jeg vet dere kun gjør dette fordi dere vil det beste for meg, og samfunnet vårt. Slik som jeg også vil.
Selv om vi ikke ser alt helt i samme lys, så er det svært opplysende å lese det dere skriver, og jeg har mye å lære av det, det er et par gode råd her, (i tillegg mange gode råd om det å ligge lavt for å beskytte meg selv og min egen fremtid/mitt eget rulleblad. Råd jeg i fortiden levde etter, men gikk bort ifra fordi jeg innser at livet handler om mer enn meg selv og mitt eget velvære)

Dere sier selv at man ikke vil gjøre forandringer gjennom å trasse/bryte loven/systemet.

Jeg sier man vil hvertfall ikke forandre systemet ved å følge det. Og man blir ikke kvitt korrupsjon ved å holde kjeft om det og finne seg i det.

Man forandrer ingenting ved å tenke, og å gjøre, som alle andre gjør, og har gjort i generasjoner.

Og det er på tide med forandringer.

Vi lever etter et veldig utdatert lovsystem og rettsvesen. Et system som er flere hundre år gammelt. Et system som dessverre er alt for lett å misbruke hvis man vet hvordan man man skal spille kortene, eller hvis man f.eks sitter på en stor formue man kan bruke som sosialt smøremiddel. Og det er dessverre også sånn at mange av disse kortspillerene også sitter på store formuer. Og mange av disse kortspillerene er så maktsyke noe til de grader at det rett og slett blir sett på som usannsynlig og urealistisk av de som hører om det og mange fornekter at det er sant. Rett og slett fordi de fleste ikke klarer å sette seg inn i en slik tankegang fordi den er så langt unna deres egen tankegang at de ikke klarer å fatte og begripe at noen andre kan tenke sånn. Og selv om de fleste ikke tenker sånn betyr ikke at ingen gjør det. Det er jo liksom ikke sånn at ordet "maktsyk" ble tatt ut fra en eventyrfortelling. Det er et ord som finnes av en grunn.

Og jeg tør å påstå at disse syke syke menneskene er villig til å gjøre hva som helst for å beholde makten sin. Inkludert det å implementere visse grunnleggende trekk i tankegangen til mennesker som det å følge loven til punkt og prikke uten i det heletatt å selv utgjøre seg en saklig, rimelig, og nøye gjennomtenkt mening om det faktisk er rett eller galt. (noe som før var et grunnleggende trekk i menneskers tankegang)
For hvis da noen mennesker følger denne loven, mens andre ser den for det den er og velger å ikke følge den, så vil dette føre til konflikt for små, totalt uviktige ting. Og da er menneskeheten for opptatt med å krangle over bagateller til å se hva det er som virkelig fåregår i det store bildet. Mens de på toppen med god oversikt kun har enda mere tid til å planlegge sitt neste trekk.

Dette kalles splitt og hersk teknikken. En teknikk som er relativt godt kjent den dag i dag, men ikke alltid har vert det. En teknikk du kan finne historisk dokumentert av de som styrte før i tiden flere tusen år tilbake.

Dere trenger ikke tro på korrupsjon i Norge. Men jeg har tenkt til å vie livet mitt til å bevise det.

Forandringer må til for jeg gidder ikke å finne meg i all urettferdigheten som foregår den dag i dag.

Folk sier stadig at menneskeheten har det bedre nå enn noen gang. Og det stemmer kanskje. Hvertfall i den rike delen av verden. Men det betyr ikke at det er perfekt og at vi kan gi oss nå.

Vi må fortsette å utvikle oss. Og vi må innse at så lenge vi som et samfunn godtar at noen her i samfunnet har retten/autoriteten/fullmakten til å bestemme over andre, så vil noen av disse noen misbruke denne makten. Og sånn kan vi rett og slett ikke ha det. Og den eneste måten rundt dette er å avvikle disse fæle, ufornuftige, urettferdige maktposisjoner vi "tildeler" folk den dag i dag. Det er jo ikke sånn at vi stemmer over hvem som skal bli politi eller dommere. Det er ikke som om vi alle blir enige om det. Det er de som selv velger at de vil bli det. Og hvis de først søker en posisjon hvor de har makt over andre, så vil jeg si at bare det i seg selv er et varselflagg. Selv om jeg er klar over at noen også faktisk søker denne makten for å hjelpe folk.

Jeg mener selv at det å tildele noen makt, men å nekte andre den er helt feil. Det blir en helt feil maktbalanse, ute av balanse, med stort rom for misbruk.
Jeg mener selv denne makten burde vært gjevnt fordelt utover alle, at alle burde hatt retten til å slå ned på utmrettferdighet om de vitnet til det. Uten frykten for selv å bli stilt for retten.

Ett eksempel i dette tilfellet. En kamerat av meg så en kar banket dama si. Kameraten min banket opp han som banket dama si. Han måtte sone for det og sleit med å finne seg jobb etter han kom ut igjen. Han sleit i tillegg med psykiske plager når han kom ut fordi han var blitt overbevist om at han kun gjore det fordi han var blodtørstig og sadistisk.

Jeg har aldri banket noen i mitt hele liv men mener fortsatt det kameraten min gjorde var rett. Han forsvarte noen svakere som ikke var i stand til å forsvare seg selv.
(Dette er for ordens skyld en annen kamerat igjen. Og jeg må presisere at han først prøvde å stoppe han verbalt. Det endte i en slosskamp.)

Som jeg startet med, jeg har mye å lære fra det som er blitt skrevet. Men jeg tenker først og fremst på hvor utrolig viktig det er å ordlegge seg riktig for å ikke bli missforstått. Haha, men jeg har jo også merket at selv om jeg ordlegger meg veldig gjennomtenkt, spesifikt, og konkret, så er det noen som fortsatt klarer å dra noe helt annet ut av det jeg skriver, enn det det er jeg faktisk skriver. Det har skjedd såpass mange ganger, at jeg ikke gidder å sitere det fra mobilen min for det hadde tatt alt for lang tid. Kanskje jeg skal gjøre det om en ukes tid fra en PC så dere lett vil se hva jeg mener. Det er til de av dere som ikke ser det fra før av vel og merke. Men hvis dere virkelig er interessert i å vie hvor, så er det bare å lese nøye gjennom alt som er blitt skrevet, så er jeg sikker på at dere vil se hva jeg mener.

Jeg mener også at dere har noe å lære av meg, selv om dere ikke er enig i alt. Jeg mener fortsatt at det er helt galt å vende det andre kinnet til, kun for å redde sitt eget skinn. Man må stå på det man mener. Og hvis politiet ber deg helle ut ølen. Så protesterer du og sier NEI. Dette er min øl, dette er min kropp, og dette er like mye mitt land som det er ditt.

Jeg er enig i at samfunnet er bygget på respekt. Og man må ta hensyn og vise respekt for andre. Men hvem skal ta hensyn til deg? Og hvem skal ta hensyn til meg? Hvis vi ikke engang viser hensyn overfor oss selv? Hvem er det vi da viser hensyn for? Loven? Er den viktigere enn oss? Lovgiverene? Er dem sitt ord verdt mere enn vårt?

Svaret er nei, nei, nei, og atter nei.

Ikke la andre bestemme for deg, hva som er rett og galt for deg. De har like lite rett til det, som du føler du har rett til å bestemme over de.

Retten til å bestemme over andre er rett og slett ikke en rett men en feil. Og å finne opp denne feilen er kanskje den største feilen menneskene noen gang gjorde.

Å velge fritt er det som definerer det å være fri. Hvis du ikke kan velge det du selv vil er du altså ikke fri.

Her til lands liker vi å si "Norge er ett fritt land"
Og vi har det som kalles for "ytringsfrihet"

Men hvis du velger å gjøre visse ting med din egen kropp, eller velger å ytre visse negative meninger om politiet fordi de stjeler fra deg. Så kan de "med god samvittighet" forfølge deg, spionere i privatlivet ditt, spionere på private samtaler du har med dine nære, og sist men ikke minst, straffe deg for det.

Til det sier jeg kjøss meg i ....

De får lov å kalle deg en drittunge, men de anmelder deg og bøtelegge deg hvis du kaller de jævla drittsekker.

Det er helt patetisk, og helt urett.

Igjen. De prøver å bestemme hva som er greit for alle andre å gjøre. Men de gir blanke f i disse bestemmelsene selv.

Og med det sier jeg takk til dere, takk for meg, og peace out.

(PS jeg kommer tilbake til diskusjonen her om en ukes tid for en avslutning)