View Single Post
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
sitat
Vis hele sitatet...
Det er ingen tvil om at den moderne sivilasjonens rullestol holder ting rullende enn så lenge og er nok ikke bærekraftig. Ikke minst all jordbruk som også ødelegger jorden / naturen og skaper ørken lignende miljø der det før var vått, grønt, og frodig. Det er mye vi kan ha i vente, fra andre sykdommer vi ikke kan kurere som får corona til å se ut som en vits eller noe annet for eksempel.
Konflikter og terrorisme vil sannsynligvis være en økende del av verdensbildet framover også.

Men selv om vi skulle navigere disse farvannene, så er både global oppvarming, nedsmelting av polarisen, flyktningstrømmer som resultat av det nevnte og ubeboelige områder også et problem. Vi så alle hvordan folk oppførte seg når corona begynte, som bare katastrofefilmer før har vist oss, og det er nok ikke noe tvil om at noe enda verre skjer så vil ikke ting gå veldig pent og ordentlig for seg. Kina kontrollerer mye av det vesten er avhengig av for å få forbrukersamfunnet til å gå rundt og driver på mange måter med det som kan kalles vår tids imperialisme (Afrika). Kina produserer og har kontroll over mye av de sjeldne metallene vi trenger for å få samfunnet til å gå rundt i form av teknologi og utstyr, såvidt jeg vet hverfall. Og det kan også bli en kilde til væpnet konflikt

Jeg tror ikke vi står på randen av slutten, men jeg tror egentlig ikke det jeg sier bare er fullstendig antagelser heller. Fortsetter det slik på nøyaktig samme måte går vi mot en uheldig framtid.
Sist endret av Quakecry; 2. juli 2021 kl. 01:21.