View Single Post
Sitat av Voodoome Vis innlegg
Fordi det er ingen som fungerer likt og pdd er det ett av få alternativ LAR har i verktøykassa. Metadon blir man "ruset" av mens sub tar bort absidensene og det er ytterst få som har klart å holde seg clean over tid og da mener jeg over 2 år. Men man må være klar over at man fortsatt er "narkoman" det er bare staten som er dealeren og en kjip rigid dealer men du vet hva du får og fast leveranse. Er mye diskusjon om effekten av sub for "suget" taes ikke bort og det er grunnen til at bla heroin skal prøves ut i Bergen noe jeg personlig har troa på at vil fungere bedre. Ingen er like så man må bare prøve seg frem enten det er LAR eller egen nedtrapping men uansett blir du aldri kvitt "suget" for har du først vært hekta vet du veldig godt at heroin er et vidunderlig middel som hjelper mot det meste. Mange føler også at det er lett å trappe gradvis ned fra 16 mg til 2 mg sub men å kutte helt kan være være enn heroin.
Man kan også dra til Spania eller England og betale 20.000.- for en detox.
Desverre er sub det beste alternativet pdd men jeg håper heroin snart er på banen landsdekkende.
Vis hele sitatet...

Har lite tro på at heroin fjerner suget på langsikt. Skal du fjerne suget på et opiat som avhengig må doser kontinuerlig økes grunnet høy toleranse utvikling.
De må altså møte samme problem uansett.

Ved behandling av brukere med toleranse så høy at subutex ikke vil fungere, kan heroin være et alternativ.

Jeg ser på substitutt behandling som nyttig for nedtrapping for hjelp med fysisk abstinens hos brukere med så høy abstinens at det ville være uforsvarlig å gjøre uten.

En bruker med så lav toleranse at subutex fungerer tilstrekkelig, er ikke i den kategorien.

Det blir dermed brukt i dag for å prøve utsette konsekvensene og dermed forer de oppunder en adferd narkomane stort sett burde lære å endre.
Sist endret av DrPerception; 1. april 2019 kl. 17:38.