View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det her er noe som skjedde for bare et par måneder siden. Jeg har bodd noen år i Filippinene, så dette skjer på en plass jeg veldig ofte pleide og besøke, kjenner de fleste som jobber der.

Det hele tar plass på en nattklubb i Manila, Filippinene som er kjent for å være en plass det både selges og brukes ulovlige rusmidler, det selges av de som jobber der, og andre som selger "freelance". Denne nattklubben er en klubb som kun spiller deep-house etc, ikke noe av det "mainstream" musikken de andre klubbene spiller. I tillegg er dette en klubb som er åpen så lenge det er kunder der, det lengste jeg har vert på denne klubben og fester er til klokken 12-13 på dagtid. Helt normalt og gå på dassen der, ta seg en linje foran vaktene så ut av doen igjen, eller inne på bakrommet i klubben og sitte der med 5-7 stykker og sniffe linjer med ketamin, kokain og røyke seg en bønne.

Husk at dette er Filippinene, og om dere har lest noe i avisene om den "nye" presidenten på Filippinene så vet dere hvordan han behandler de som selger og bruker ulovlige rusmidler.

Uansett.
Det er en helt vanlig natt, musikken spilles på full guffe, laserne lager show i klubben, alle koser seg, det brukes og selges ulovlige rusmidler som det alltids gjør. Alle koser seg, alt er som det er det hver gang jeg er på klubben, danser, har det kult og bare kos.

Men det snur fort, for plutselig så braser det inn minst 15 politifolk i sivile klær med pistoler, hagler, automatvåpen og hele pakka. Verken jeg eller noen viste at det var politifolk, selv trodde jeg at det et ran eller noe annet som skjedde. Musikken skrues av, lyset skrues på, de forklarer at de er fra politiet.

De separerte oss, alle som jobbet på en side, alle som var der som gjest på en annen side. De som jobbet det ble det satt håndjern på, og da er det snakk om alle som jobbet der, dørvakten, vaskedama, bartenderen, vaktene, sjefene, ja alle. De virket ekstremt truende mot alle, både gjester og de ansatte på klubben. Noen av gjestene prøvde og filme det som skjedde, men de ble fort sett av politiet, telefonen ble revet ut av hendene på dem, de skrek på dem og slo dem (som filmet), dette skjedde faktisk samtidig som politiet filmet oss, og samtidig lo av oss...?

Mens vi satt i første etasjen alle sammen, og ikke viste hva som skjedde så drev politiet og ransakte klubben etter narkotika, under sofaputene, i ølflasker, i skap, vel over alt.

Vi ble holdt i første etasjen alle sammen i ca 3 eller 4 timer, jeg husker ikke nøyaktig hvor lenge, men det var lenge nok til at jeg ble helt edru igjen og startet og bli bak full. Etter ca 3 eller 4 timer så tok politiet oss ut av klubben, når vi kom ut av klubben så kan man jo gjette hva som ventet oss, en haug av media folk på alle kanter som tok bilder, filmet, stilte oss spørsmål på Tagalog (Filippinsk) og Engelsk. Alle som var på klubben, ansatte og gjester ble da ført inn in jeepneys (det er en form for transportmiddel i Filippinene, google it).

Folk spurte hvor de tar oss, hva skjer, vi har ikke gjort noe galt osv, men det falt på døve ører, jenter gråt, alle var redd for hva som skulle skje videre.

Vi ble alle kjørt til politistasjonen, der måtte vi en etter en bli tatt informasjonen av oss, som ble skrevet ned, navn, adresse, nasjonalitet og diverse. Politiet drev fortsatt og lo av oss og filmet oss mens vi var på stasjonen.

Klokken var ca rundt 09:30 når jeg slapp ut derifra, folk slapp ut litt og litt. Men de ansatte ble ikke sluppet ut, de ble igjen, alle som jobbet der havna i buret, selv stakkars vaskedama havnet i buret med en "bail" på 200 000 peso, som er ca 30 000 norske kroner, dette er jo ingen av de som har råd til og betale.

Kan melde om at alle som jobbet der (jobbet fordi klubben nå er stengt av staten) er sluppet fri, men jeg kan også melde om at ene jeg kjente som jobbet der tok selvmord ca 1 mnd etter at han slapp ut.

Dessverre så var jeg veldig full når dette skjedde, så jeg husker ikke alle detaljene, men jeg har skrevet ned det jeg husker. Og i tillegg så er jeg ikke noe spesielt flink til å skrive eller skrive historier om opplevelser, så det er minus og minus... Men det er noe jeg ikke kommer til å glemme så lenge jeg lever.

Her er noen linker til avisoppslag om saken:


https://www.philstar.com/nation/2018...ati-drug-sting

https://news.mb.com.ph/2018/08/11/p1...ust-31-nabbed/

http://www.manilastandard.net/news/n...drug-raid.html