View Single Post
Løftene om god oppførsel fra crew handlet ikke om "snillere" moderering, men om at vi skulle passe på å leve opp til den standarden som vi forventer fra alle andre. Det er dessverre ikke slik at all kritikk rettet mot mods og crew opp gjennom årene har vært helt grunnløs.

Så har dialogen i sosiale medier endret seg generelt de siste årene, noe som også vil gjøre seg synlig her. I hvilken grad det skal modereres vil alltid være et spørsmål om skjønn, men den store forskjellen her på bruket vil jeg påstå ikke er modereringen, men antall dedikerte medlemmer som faktisk gidder å komme med saklige tilsvar. Det er ikke noe problem i seg selv at folk er usaklige, etter ytrer ufine holdninger. Tvert imot er det slikt det kan bli debatt av, og all den tid det er representativt for hvordan mange tenker, så er det faktisk debatter som er verdt å ta. Problemet vårt, i mine øyne, er at motivasjonen for å ta de debattene ikke er like stor som den var før, og da blir det totale bildet at en del slike ytringer blir stående mer eller mindre uimotsagt.

Å ta de debattene er alles ansvar, men noen av oss er trøtt og lei av det, så da må dere som er forholdsvis nye her ta stafettpinnen, og fortsette å løfte dialogen til et brukbart nivå. Jeg legger merke til at det er noen som virkelig gjør en innsats, og det er dritbra. Skulle gjerne sett at det var flere.
Sist endret av mentalmelt; 15. juni 2023 kl. 10:29. Grunn: skriveleif