View Single Post
Sitat av Xasma Vis innlegg
DNAet og stamceller endres ikke fordi man avviker fra sosiale normer. Ergo, menneske er man uansett hvordan man tenker/gjør. Og i hvilken syke verden ville fengsel på livstid/kringkastning av hva de har gjort før ført til at de skulle bryte sitt gamle mønster? Skal tidligere bankranere gå rundt med et armbånd som hyler "tidligere raner" hver gang de er i nærheten av en bank? Jeg vet ikke med deg, men jeg vil heller at de skal bruke skattepengene mine på at en person skal sitte i fengsel i f.eks 5 år og gå i terapi, enn at de bare skal rotne der resten av livet. Hvilken nytte har det for samfunnet? Det er klart det er dyrere at noen skal sitte i fengsel i 30-50 år uten å bidra til samfunnet enn at de blir rehabilitert og kan bidra i samfunnet igjen. I tillegg kan pedofile gi verdifull informasjon om psykologien til pedofile, og dermed vil pedofile bli lettere å oppdage. Da kan flere tas, flere rehabiliteres, og det blir mindre overgrep.

Så mennesker kan ikke forandre seg? Psykisk behandling og rehabilitering fungerer ikke? Det virker som at du tror at mennesker som en gang var pedofile vil være det for alltid?
Vis hele sitatet...

Nei - du fortjener ikke å rehabiliteres når du har tatt tryggheten fra noen. Gjort det mye mindre sannsynlig at barnet får en helt "normal" oppvekst og fremtid. Dreper du noen så er lidelsene over for vedkommende etter at drapet er fullbyrdet (selv om jeg på ingen måte rettferdiggjør drap). Misbruker du noen - så gir du barnet et arr for livet. Minner som dukker opp når som helst, hele døgnet.

Du kan ikke sidestille å rane en bank med å ta livsgleden fra et barn. Så enkel er den slutningen.

Du svarte aldri på om det ikke er riktig å beskytte dine barn / fremtidige barn fremfor å beskytte overgriperen? Hva tenker du når datteren din på fire sier at en omsorgsperson (barnehagepersonal / tanter / onkler / annen slekt) har forgrepet seg på henne? Når du ser at hun aldri igjen blir det trygge, livsglade barnet hun var. Tenker du "la oss rehabilitere onkel og gi ham en sjanse til", eller tenker du "kastrer ham og bur ham inne så dette aldri gjentar seg"?
Sist endret av Ion; 27. september 2009 kl. 19:07.