View Single Post
Jeg vet ikke hvor mange av dere som har pratet med noen som er pedofiliofre, og det bærer kanskje denne diskusjonen litt preg av. For det er et interessant forslag. Hva er en manns sexdrift i forhold til de mange liv som kan bli lagt i ruiner av å ha blitt forgrepet? Som nevnt før, så er pedofiliofre noe helt annet enn de som har blitt voldtatt. Og dermed bør straffen være mye strengere for pedofile. Jeg prøver ikke å bagatellisere voldtekter eller generelle overgrep, jeg bare sier at pedofili er verre.

Det er en interessant tanke å kastrere pedofile, for det kunne vel forhindret noen overgrep. Men det er for meg åpenbart at pedofile er psykisk syke, og at de blir hindret en ereksjon hjelper lite dersom de lever av å distribuere bilder av barn. For om de så selv skulle miste sexlyst og ereksjonsevne, så vil de utvilsomt fortsette dersom de ikke får psykisk behandling og "en ny start". Og en mann som har et så stort arr etter tidligere handlinger vil utvilsomt slite mer med å leve et normalt liv etter at de har blitt rehabilitert. Dermed ville jeg si at den onde sirkelen er igang, og kastrering hjelper ekstremt lite. Jeg har større tro på fengselsstraff, visse restriksjoner i etterkant, og tung psykisk behandling, og ingen løslatelse før de er mentalt friske igjen.