View Single Post
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Fremskrittspartiets linje i denne saken har jo vært helt tussete. Jeg fatter ikke hvordan det er mulig å ta så feil på så mange ulike måter samtidig. Hvor *DUMME* går det an bli?


Frp hadde tidenes mulighet til å vise handlekraft, men de valgte i steden å forspille muligheten ved å protestere mot noe som opplagt ikke kunne føre frem. De visste de ville tape, men de gjorde det likevel. Og nå ydmyker de seg selv enda mer ved å gå ut av regjering? Good riddance!
Vis hele sitatet...

Dessverre så tenker jeg at FRP brukte denne saken til å virkelig sette seg i posisjon. Der de satt godt plantet i regjering tapte FRP ansikt i sak etter sak og fikk gjennomslag for veldig lite, til tross for Siv's tafatte forsøk på "bevise" det motsatte i dag.

De viste hvilken vei dette ville gå når de stilte ultimatumet og isolert sett tror jeg dessverre det ikke var en DUM avgjørelse, det var nok uheldigvis for det norske folk et klokt strategisk og svært bevist valg av FRP ledelsen og grasrota i frp.

Nå har frp ekskludert seg selv fra regjeringen og dermed vil de faktisk kunne få mer makt i opposisjon enn de hadde i regjering. For nå kan de stemme som de vil fra sak til sak og kan kjøre hestehandler mot alle andre partier enhver sak. Og trenger ikke vektlegge regjeringssamarbeid. Smart valg for frp dårlig for alle oss andre. Dessverre.