View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av SkurtNilsen Vis innlegg
Bruh. Jesus christ... et menneske med IQ under 30 som nekter å pusse tennene sine selv og ikke gidder å tørke seg i ræva er svakt og hjelpesløst per definisjon. Ikke at det gjør slike mennesker mindre verdt. Du kan kalle det en "person med stort utviklingspotensial" om det klinger bedre i dine ører. Er semantikk en av dine kjernesaker?
Vis hele sitatet...
Det er ikkje det som er det typiske tilfellet i helsevesenet. Det er folk i full jobb som får kreft. Det er folk utan jobb som knekk foten. Det er folk som vert pensjonister. Det er folk som mister jobben av ytre årsaker.

Uansett er jo gruppa du nemner utmerka eksempel på dei som vil falle utanfor; dei vil ikkje ha reelle mogelegheiter til å betale for helsetenester og omsorg, og realiteten er at det er familien som må betale - om dei kan... I stadanfor har vi sagt at samfunnet fordeler risikoen på alle; vi dekker dei i fellesskap. Det er omlag som forsikring, men ettersom det omfattar alle er det nødvendigvis tvungent medlemsskap og.
Sitat av SkurtNilsen Vis innlegg
Du så vel at jeg klippet ut de delene av partiprogrammet deres som jeg er enig med, ikkesant? Det var en grunn til det. Deres vanvittige syn på flysikkerhet var ikke noe jeg trakk frem som en grunn til å stemme på dem. Nice stråmann btw
Vis hele sitatet...
Er det ein stråmann å påpeike kva partiet du anbefaler står for?
Sitat av SkurtNilsen Vis innlegg
Hvis det norske helsevesenet fungerte sånn noenlunde tilfredsstillende så ville jeg ikke hatt noe imot måten landet styres på. Problemet er at det ikke funker. Eldre på sykehjem blir bokstavelig talt kokt ihjel av stressa sykepleiere som ikke har tid til å sjekke temperaturen på vannet de bader dem i.
Vis hele sitatet...
Nei, vert jo ikkje det. Det er eksepsjonelle tilfeller, og det er difor det er nyhende når det skjer. Det store fleirtalet får god handsaming. Det kan sikkert forbetrast, slik omlag alt kan, men løysinga på hovudpine er ikkje å amputere hovudet.