View Single Post
Sitat av luni Vis innlegg
Feil. Og jeg kaller ikke folka jeg jobber med svake og hjelpeløse.



Du sier det selv, de aller fleste. Ikke alle. Å tro forsikringsselskapene kommer til å tilby alle ugunstige kunder forsikring bare Liberalistene har gjort markedet fritt nok er så utrolig naivt. Dere hevder firmaer for å overleve må gjøre seg populære for kundene ved å godta også de ulønnsomme, men det er en tankegang som fordrer at mennesker alltid tenker langt frem og handler til samfunnets beste. De fleste friske og raske folk vil velge det billigste alternativet for dem selv, der og da, uten å tenke altfor mye på de som faller utenfor. Helt til det rammer dem selv eller de nærmeste, som da plutselig krever store ressurser av de rundt seg for å overleve. (Hvis de er så heldige å ha noen rundt seg. Ikke alle har det. )
Det er på grunn av blant annet den byrden enkeltpersoner kan legge på folk rundt seg at vi som samfunn har organisert oss og skapt et sikkerhetsnett som er ment å fange opp alle. Og derfor har de fleste ingen problemer med å betale en viss andel av inntekten sin til felleskapet. Selv om du kan finne masse eksempler på det du mener er sløsing. Og det er selvfølgelig derfor vi har valg nå, så folk kan si hva de synes er gunstig bruk av skattepengene. Apropos det: Ved forrige valg ønsket 0,2% seg det frie markedet til Liberalistene. Jeg gjetter det ikke var så mange svake og hjelpesløse blant dem.



Krisemaksimering og luftige utopier. Noen vil alltid falle utenfor og noen områder kan alltid bli bedre, men det er helt far out å skulle løse det ved å gå fra dagens organisering til et samfunn hvor selv sikkerhetsreguleringer er erstattet med popularitetskonkurranser for flybransjen.
Vis hele sitatet...
Bruh. Jesus christ... et menneske med IQ under 30 som nekter å pusse tennene sine selv og ikke gidder å tørke seg i ræva er svakt og hjelpesløst per definisjon. Ikke at det gjør slike mennesker mindre verdt. Du kan kalle det en "person med stort utviklingspotensial" om det klinger bedre i dine ører. Er semantikk en av dine kjernesaker?

Du så vel at jeg klippet ut de delene av partiprogrammet deres som jeg er enig med, ikkesant? Det var en grunn til det. Deres vanvittige syn på flysikkerhet var ikke noe jeg trakk frem som en grunn til å stemme på dem. Nice stråmann btw

Selvfølgelig er det en hel rekke dumb shit jeg ikke er enig med i partiprogrammet deres, slik er det med absolutt alle partier. Man må vurdere hvilke saker som er viktigst og velge derifra. Og ja, liberalistenes privatiseringskåthet er i enkelte saker svært naiv. Men de ønsker å kutte kraftig i offentlig sløsing, politikerlønninger og frynsegoder. Dette er et tegn på integritet som det norske stortinget sårt trenger. Medlemmene av Liberalistene er ikke karrierepolitikere hvilket betyr at de mener faktisk det de sier. Det er ikke bare tåkeprat. Hadde de vært opptatt av høy lønn og status så ville de representert et langt mer mainstream parti med mye mer innflytelse.

Hvis det norske helsevesenet fungerte sånn noenlunde tilfredsstillende så ville jeg ikke hatt noe imot måten landet styres på. Problemet er at det ikke funker. Eldre på sykehjem blir bokstavelig talt kokt ihjel av stressa sykepleiere som ikke har tid til å sjekke temperaturen på vannet de bader dem i. Gamle ektepar blir atskilt av kommunen mot sin vilje og plassert på forskjellige institusjoner. Hjemmehjelpen bruker under 5 minutter per person, somler dem utover dette ringer det alarmer. Jeg kan fortsette å klage i evigheter over all den korrupsjonen og inkompetensen i Norsk offentlighet til alzheimersen kommer og tar meg og det er på tide med ættestup men nå orker jeg ikke mer. Å diskutere politikk med kranglefanter bringer frem det verste i meg. Ha en god dag videre

Sitat av Kompis87 Vis innlegg
Jeg vil stemme på dem som vil bruke mindre penger på tull og ser lønnsomheten i å privatisere mest mulig. Konkurranse skaper fremgang. Om staten har monopol, har de ingen grunn til innovasjon og se forbedringspotensiale.
Vis hele sitatet...
Sjekk ut partiprogrammet til Liberalistene. De er for privatisering uten å sutte på ballene til Stordalen & Co. slik som Høyre og FrP holder på med.
Sist endret av SkurtNilsen; 15. august 2019 kl. 15:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.