View Single Post
Sitat av luni Vis innlegg
Da får du virkelig håpe det aldri skjer noe med deg så du blir en av de såkalt "svake og hjelpesløse"* som er avhengig av hjelp for å klare deg. Kan ikke se for meg de fleste Liberalister vil fremstå som verdige nok trengende til å motta tilstrekkelig donasjoner og frivillighet, så det kan bli mye ættestup når ulykker eller alderdom sniker seg på.

*Liberalistenes egne ord
Vis hele sitatet...
Spar meg... som om dagens svake og hjelpesløse blir tatt godt vare på i Norge idag. Du jobber ikke i helsevesenet skjønner jeg.

I et liberalistisk samfunn så har man råd til å tegne gode forsikringsordninger, spare opp pensjon og velge og vrake blant markedets beste aktører - dette vil de aller fleste ha råd til når man slipper å bli melka av staten via allverdens skatter og avgifter som skal finansiere blant annet millionlønninger til politikere samt gratis leilighet og privatsjåfør, kunsterstøtte til kompisene deres, bistandspenger til halve Afrika, alle NRKs ansatte og 500 millioner årlig til kongehuset.

Det høres langt bedre ut med liberalisme enn dagens Norge hvor de eldre må ligge i sin egen urin og avføring i timesvis pga. kommunenes talentløse pengesløsing på overdådige badeland og kunstinstallasjoner ingen liker, samtidig som de nedprioriterer helsevesenet fordi budsjettet ikke strekker til. For ikke å snakke om alle de uheldige sjelene med alvorlig epilepsi som må lide seg gjennom daglige og potensielt dødelige anfall pga. staten nekter dem å importere enkelte typer medisiner. Jeg har jobbet med funksjonshemmede i kommunen siden 2013 og har sett med mine egne øyne hvordan de aller svakeste i samfunnet visner hen pga. statens overformynderi og kommunens motvilje til å ansette nok folk der det trengs mest - og jeg har ærlig talt fått nok. Det kommer alt for mye tåkeprat fra Stortinget og alt for lite handling. Derfor ønsker jeg forandring. Myndighetenes håndtering av folkets penger og helse er rett og slett ikke bra nok.

Jeg ønsker et Norge hvor individets rett til å bestemme over egen kropp og eiendom er suveren og statens oppgave kun er å beskytte oss mot vold og overgrep, korrupsjon i næringslivet og andre former for alvorlig kriminalitet.