Tråd: Valium, Lege
View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Var hos legen og fikk utskrevet 25 Valium for et halvt år til nødstilfeller, Legen er veldig restriktiv så ble overrasket av at jeg fikk det. Har gått 6mnd på urinprøve for å kunne ta lappen, er tidligere rusmisbruker og er helt rusfri. Avtalen er at jeg må gå på 6mnd urinprøve til for at jeg skulle få det. Greia er at jeg sliter med livshemmende angst og vil få skrevet ut mer. Og i med tanke at jeg må på urinprøve i et halvt år til og pisse foran et annet menneske for en så liten mengde. Noen som har noen råd til fremgangsmåte for å få mer? :
Vis hele sitatet...
Alarmbjellene hos hvem som helst, og spesielt en tørrlagt rusmisbruker, bør begynne å ringe kraftig når noen lurer på hvordan de skal gå frem for å få mer valium.

Forklar legen, på nytt om nødvendig, hvor hemmende angsten er for deg. Insister på at du får hjelp med dette. Du kan godt være ærlig på at valium hjelper, men er legen fornuftig så vet denne at benzo ikke fikser angst, det bare skjuler det en liten stund. Og ved lengre tids bruk venter enda mer angst på andre siden av dosen. Hjelp bør foregå ved samtaleterapi hos psykolog eller andre med lignende kompetanse og evt med medisin som ikke er vanedannende. Benzo kan du ha som nødhjelp til svært sporadisk bruk. For mange er bare det å ha en vival i lomma nok - man vet at om det blir for ille...

Dette var ikke ment moraliserende, det var ment først og fremst som en tankevekker og informasjon om en annen mulig vei å gå enn den du ser ut til å lete etter. En vei som ved første øyekast kan virke lengre for deg, men jeg kan garantere deg at "din" vei ganske raskt vil vise seg å bli en skikkelig dårlig blindvei som raskt lukker seg bak deg når du går. Uansett, lykke til!