View Single Post
Sitat av subscribe Vis innlegg
Jada, du prøver å fremstå så nyansert som mulig, men for min del fremstår du mer som en reinspikka opposisjonist.
Vis hele sitatet...
Opposisjonist, tja, vet nå ikke det. Nyansert, ja det er er jeg. Og jeg står for alt jeg skriver, men vi lærer alle noe nytt hver dag, og jeg kan endre meninger hvis det er noe grunnfast og nyttig. Men ikke luft og tullball som "trend" og "kulturell befestelse". Jeg mener selvsagt ikke dette når det kommer til kunst, arkitektur, musikk og alt som former et folkeslag! Men det skal ikke ligge til grunn for millioner av menneskers skjebner og generelle helse og velferd, når det kommer til -rusmidler-! Hvis -det- er det eneste som legges til grunn, da er jo de som lager reglene temmelig gammeldagse. Alle må rustes så godt som mulig, med innføring av kunnskap om disse emnene i skolen gjennom fag. Hvis det ikke gjør det, noe som det jo stort sett ikke er, da er det jo etter all sunn fornuft å melde ikke ansvarlig å legalisere noe som helst! Ikke alkohol heller. Så derfor står jo staten i selvmotsigelse og dobbeltmoral hver eneste dag som går, siden alkohol er et temmelig skadelig rusmiddel, og mildere rusmidler ikke er lov.

Så for å gjenta meg selv: Det er vanskelig å ha en veldig klar og tydelig mening når selv staten ikke opererer med tydelige kjerneverdier og regelverk.


Sitat av subscribe Vis innlegg
Med din usammenhenghet og dine selvmotsigelser, så er det du som må tenke deg om.

Kulturell befestelse har noe å si for hvorvidt politikere er villig til å gå til sak på det. Jeg sier ikke at et evt forbud mot alkohol ikke burde vurderes pga kulturell befestelse, jeg sier at det er nærmest umulig å få gjennomført uten et samfunnsøkonomisk problem, samt massive opprør og ikke minst en ny inntekt for kriminelle. En inntekt relativt identisk med cannibis-salg. Forbudstiden i USA og hvem som faktisik tjente penger på det, burde være godt kjent for alle. Ganske likt hvem som tjener penger på cannabis i dag, hvilket bringer oss tilbake til argumentet mitt hvorvidt forbud er mer skadelig enn legalisering(inntekt til staten, eller kjeltringer? Du må jo ha det inn med t-skje). Det er heller ikke et argument for at det ikke burde belyses som et problem, og det at du åpenbart ikke forstår slikt gjør at jeg slutter å ta seg seriøst, og synker såpass lavt at jeg hengir meg til sånn språkbruk. Ufint? Sikkert. Jeg er bare i overkant drittlei av at sånne som deg skal ødelegge for mitt synspunkt i denne type debatter. Forøvrig på ferie, og fint i gang med både pils og konjakk. Jeg blir usunt hissig av idioter, og er glad denne samtalen ikke foregår face2face.

Jeg har gått langt over grensa av hva det vil si å være høflig. Helt klart. Jeg bare fikser ikke folk jeg selv føler argumenterer for legalisering på en destruktiv måte. Mener det dønn seriøst, den beste måten du bidrar til legaliseringsdebatten er å holde kjeft.

Ser forøvrig i mitt eget innlegg at jeg anklager det for å være usammenhengende, da jeg i bestefall kan sies å være det samme selv. Går tilbake på ferie- og promilleunnskyldningen.
Vis hele sitatet...
Du får være tydelig når du skal kritisere, du kan ikke bare anklage noen for å være selvmotsigende. Det er bare mobbing og hersketeknikk (ikke kall motdebattant for idiot). Jeg kan forstå frustrasjon hvis du ikke er så vant til å skrive som jeg er. Jeg skriver mye bedre enn jeg prater.

Politikere kan vel gå til sak om hva som helst, med tanke på nyere forskning? Det er vel ikke -bare- kulturell befestelse som bestemmer hva som blir lov og ikke (selv om det sikkert har vært det i fortiden, mtp USA og cannabis)? Man bør vel bruke sunn fornuft blandet med vitenskap og forskning? Og man bør ikke stole blindt på dokumentarer. Det er lov å ha egne tanker også.

"Må ha det inn med teskje" .. hvis du skal ha noe håp om å bli tatt seriøst, så må du finne deg i å forklare dine synspunkter i nyanser. Ingen kan lese hva du tenker over internett. Du burde heller føle et visst privilegium når noen vil vite hva du synes i nyanser, det viser at noen gidder å høre på deg.

Jeg er konstruktiv, ikke destruktiv. Men vi får være enige om å være uenige, det kan i hvert fall jeg leve med. Ønsker ikke å ødelegge ferien din Svar gjerne igjen når tiden har gått litt, til tross for uenigheter så har du noen interessante meninger.