View Single Post
Sitat av Kasper43 Vis innlegg
Ja det er jo mulig. Men det jeg skal er å gå ferdig siste året VG 3 også ta videre utdanning, så egen inntekt blir vanskelig, ihvertfall nok til å dele leilighet med mor og 2 søsken... De er 10 og 13 år gamle, og den eldste er helt lik stefaren min. Så det blir veldig tøft for han, fordi han er jo alltid enig med stefaren min og tenker helt likt som han.

Han har jo aldri gjort noe fysisk slemt mot meg eller mamma, hvis vi ser bort ifra de FÅ gangene det skjedde da jeg var mindre. Men det er lenge siden, og han har aldri gjort noe fysisk etter det som jeg vet om.
Vis hele sitatet...
Dette er jo noe som må jobbes med over tid. Men at du legger planer nå, kan få bra utfall senere.

Hvis dere hadde bodd mor + dere og stefar for seg selv, så kunne 13-åringen besøkt han så mye han ville. Men da fikk hvert fall dere andre fred, ro og struktur i livet.

Psykisk vold er like ille som fysisk vold.

Spørsmålet her er hvilke virkemidler du har til rådighet og hva du bør gjøre. Som jeg skrev; Prøv å ta kontakt anonymt med instanser jeg nevnte og hør hvilke alternativer som finnes. Det finnes garantert løsninger.

Jeg ville også vurdert å få meg jobb og vente med studiene for å få situasjonen endret, så gå tilbake til studiene. Men jeg skjønner deg godt, ikke lett som 17-åring. Spørs bare hvor mye du vil ha endring.