View Single Post
Trådstarter
6
Sitat av Nature Spirit Vis innlegg
Kjenner veldig godt til hva du beskriver.

Det aller beste er om dere tre barna og mor finner tid og rom til å prate sammen, uten at han er til stede. Så må du planlegge din fremtid best mulig, prøve å komme deg på din egen vei og leie din egen leilighet. Hvis du får deg en inntekt, så kan kanskje du og mor leie et sted sammen? Er de to andre barna voksen? Det kan kanskje virke litt rart, men herregud, det er vel bedre enn å bo på den måten som er nå. Og jeg synes ikke det hadde vært noe rart. Økonomi er viktig! Folk som tror noe annet, har aldri slitt. Da får dere i hvert fall sove godt om nettene. Det er usunt psykologisk å leve med slike løse kanoner rundt seg, man vet aldri hva de finner på og de er selvsagt feilfrie, som du beskriver, umulig å diskutere rasjonelt.

Mener ikke å hive alkohol på bålet, men det virker som en veldig manipulativ type ja. Det er omtrent umulig å endre sånne. De har bare godt av å få være for seg selv. Det er alltid en grunn til at folk er som de er, men du skriver du har prøvd å prate og interagere, men du kommer ingen vei.

Det kan finnes familiesenter i fylket/kommunen du bor i. Det finnes jo barnevern. Det går an å ta en telefon til slike instanser for å høre om hva som finnes av alternativer.

Har hatt det temmelig likt, og du fortjener respekt for å rekke ut! Du burde fortsette å prøve å søke råd og støtte der du kan, og bli voksen og ta ansvar fortest mulig, så du får mest mulig frihet så fort som mulig.
Vis hele sitatet...

Ja det er jo mulig. Men det jeg skal er å gå ferdig siste året VG 3 også ta videre utdanning, så egen inntekt blir vanskelig, ihvertfall nok til å dele leilighet med mor og 2 søsken... De er 10 og 13 år gamle, og den eldste er helt lik stefaren min. Så det blir veldig tøft for han, fordi han er jo alltid enig med stefaren min og tenker helt likt som han.

Han har jo aldri gjort noe fysisk slemt mot meg eller mamma, hvis vi ser bort ifra de FÅ gangene det skjedde da jeg var mindre. Men det er lenge siden, og han har aldri gjort noe fysisk etter det som jeg vet om.