View Single Post
Hei! Jeg er en gutt på 17 år og har et stort problem jeg virkelig trenger råd for ifh til min mor. Min stefar siden jeg var ett år, er et helvete for meg og for mamma. Mamma har fortalt meg mye om han, og hvordan han er. F.eks. betaler han ikke noe for julegaver til familie, bare til meg og mine to søsken. Mamma må betale absolutt alt, unntatt hvitevarer som MÅ byttes ut. Det er det eneste han betaler, selv om han tjener mer enn mor siden hun er 75% ufør. Han er respektløs mot meg og litt mot mamma.

Han vrir alltid om på ting jeg eller mamma sier. Han er helt uengasjert ifh til ferieturer. "skal ikke bruke penger på butikker der, siden vi(mamma) har betalt mye for selve turen" sier han. Han er trangsynt og klarer ikke forestille seg at meg på 17 år skal drikke alkohol. Han er kjempe streng ifh til besøk, sier han synes det er komfortabelt. Mener jeg kan ha overnattingsbesøk en gang i mnd.

Han har slått meg et par ganger da jeg var liten, lugget meg, skli-taklet meg osv men det er lenge siden. Har sykt rare påstander, et godt eksempel er da han var på treningssenter der det var en homofil som jobbet. Han hadde mistet trenings hanskene sine og påsto at den homofile mannen hadde stjelt de for å sniffe på... og det mente han 100%.

Sier aldri hei til meg og er helt uengasjert i livet mitt. Mamma vil ha skilsmisse men han nekter, hun har prøvd flere ganger. Hun har heller ikke økonomien til det, fordi hun har 3 barn. Hver gang vi skal konfrontere han med noe, vrir han om alt og "vinner" en hver diskusjon.

Hva faen er galt med han? Hva skal mamma gjøre? Dette er en vanskelig situasjon, ihvertfall med meg i midten av dette og er bare 17 år og aner virkelig ikke hva vi skal gjøre. Det er umulig å forandre han, tro meg. Hadde satt STOR pris på hjelp!

Dette er bare FÅ eksempler på hvordan han er. det er så sykt mye mer.