View Single Post
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Jeg synes det er interessant å lese om hvordan du tenker, jeg. Men du kommer ikke med så mange refleksjoner selv. Hvor god er du på selvinnsikt?

Jeg har samme greia som deg med å slite med falske smil osv, men det er det mange som har. Det er ganske drøyt at du kopierer alle følelsene dine fra andre osv, så jeg er ikke helt der. Men selv blir jeg veldig lett betatt av kvinner. Det er noe annet enn å være forelsket. Og for meg så trenger jeg å bli godt kjent før jeg kan bli ordentlig forelsket. Kanskje hvis man går gjennom utfordringer o.l. sammen, opplever mye sammen osv. Har du forresten sett NYT-artikkelen «To fall in love, do this»?

Det er altså ikke meningen at man skal bli forelsket på et blunk. Hvor flink er du til å skape en (dyp) relasjon til andre mennesker? Og dersom du fremdeles har kjærlighetssorg, og ditt svar på kjærligheten er denne damen, så kan det jo helt klart være en årsak til at du har vanskeligheter med å bli forelsket i en annen. Hvis du leser litt sosialpsykologi-bøker om kjærlighet, finner du ut at «den rette for meg» ikke finnes, og det er for det meste tilfeldigheter. Anbefaler deg derfor å jobbe med å komme videre fra denne kjærlighetssorgen.
Vis hele sitatet...
Ja, der kan du se. Vi har noe til felles på enkelte områder selvinnsikt er en av mine sterkeste egenskaper, vil si jeg er veldig reflektert. Hvorfor er det drøyt å kopiere andre? Dette er noe alle gjør i varierende grad. Den jenten jeg nevnte var jeg veldig betatt av, ikke forelsket. Men faktisk sjalu på enkelte sider hun hadde.

Jeg oppnår aldri en dyp kontakt eller relasjon til andre mennesker. Har ikke kjærlighetsorg eller depresjon, men at jeg savner henne noen ganger må jeg innrømme. Det eneste jeg kanskje har vært forelsket i er meg selv, selvom det også er feil. Men skal sjekke artikkelen du linket. Ikke nøl med å sende meg en PM om du ønsker å høre mer om mitt syn og opplevelse av alt rundt meg.

05d2f9382502ceb, hvorfor siterer du en tråd som ikke er relevant for denne diskusjonen overhode?
Sist endret av Ellipsis; 22. oktober 2017 kl. 00:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.