View Single Post
Sitat av zlagther Vis innlegg
Forskjellen er vel generelt at det ikke er like mange ekstremistiske kristne, pga. de vokser opp i et samfunn som er mer åpent, mens veldig mange muslimer vokser opp i et lukket samfunn der alle er muslimer og man ikke har veldig mye innsyn i noe annet.

Man kan veldig tydelig se at mange muslimer mener at mye av terroren som blir gjennomført er ok, fordi fra dem sitt synspunkt så er det riktig å angripe de som vanærer Islam.

Kilde: http://www.thereligionofpeace.com/Pa...nion-Polls.htm

Bruker samme side som en over her og sier mye det samme, er en kontroversiell nettside, som kanskje ikke er helt objektiv i mange av artiklene, men alle undersøkelsene er utført av en objektiv 3.-part.

En annen ting er at jeg syntes terror-aksjoner hvor liv blir tatt, eventuelt mennesker blir skadet, burde telle mye mer enn aksjoner hvor de ødelegger bygg eller som nevnt over kaster murstein på butikkvinduer.
Vis hele sitatet...
kristnes "vend det andre kinnet til"-retorikk er helt annerledes enn islam, islam er fortsatt en maskulin krigerreligion, ikke helt ulik gammeldags åsatro. Vikingene drev organisert krigføring mot kristne omtrent sånn muslimene med bakgrunn i sin religion holder på i dag.

kristne i dag tillater til og med homofile prester etc, vi har hatt en kvinnelige lesbisk biskop som visstnok skal ha holdt på med sadomasochisme, kan du se for deg en kvinnelig lesbisk imam som kler seg i lakk og lær på fritiden?

Kristendom er så utvannet at det ikke er noe lenger, ivertfall i "statskirker" osv hvor politikere og diverse har en finger med i spillet. Skal du kalle deg kristen så bør du i det minste ta det religionen er basert på på ordet, dvs bibelen, og følge det som står. Hvis det ikke passer deg, så er du ikke kristen. Det med at det ikke er helt beleielig eller passer seg sånn, eller at det støter noen, og at kristendommen gradvis har blitt moderert mht sånne ting, er grunnen til at de er der de er i dag, dvs på kraftig vikende front og iferd med å bli utradert og erstattet av ateisme. Ivertfall i vår del av verden.

Sitat av MaG9z Vis innlegg
Hvordan forklarer man da de utallige muslimene i vesten som reiser til Syria og Irak for å krige i Allahs navn? De vokste opp i ett åpent og fritt samfunn.
Vis hele sitatet...
fordi vestlige land bomber disse landene tilbake til steinalderen

jeg er ingen fan av islam ellers hadde jeg vært muslim selv, men i motsetning til ruinene av det som er vestlig kultur der multikulturalister og marxister med aner til frankfurtskolen har herjet og brukt vår historie og kultur som toalettpapir så vestlige i dag er verdens klovner og vestlige folk blir kalt "mennesklige ressurser" av sine egne ledere, er islam klart definerbart med konkrete mål og tar stolthet i sin identitet og historie.

Det i seg selv er beundringsverdig, i motsetning til saueflokken i vesten som stemmer på politikere som snakker dritt om sitt eget folk, og klapper når diverse figurer kommer med nedsettende karakteristikker om hvite mennesker og kulturen deres og hvor flott det er at de snart blir byttet ut med andre kulturer via masseinnvandring.

Tror dere en muslim med et fnugg av selvrespekt hadde sittet og hørt på sånn drit, og klappet med som en lobotomert hjernedød sau?

Derfor har jeg som vestlig større respekt for muslimer enn vestlige, men jeg LIKER såklart ikke at det er sånn jeg føler det.
Sist endret av denim; 1. februar 2015 kl. 14:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.