View Single Post
Trådstarter
22
Sitat av *pi Vis innlegg
Jeg forstår at det er din mening, men den må vel uansett basere seg på noe. Med mindre du leste økonominyheter, deltok i arbeidslivet og samtalte med andre om temaet for 25 år siden så lurer jeg altså på hvorfor for du tror det var mindre korrupsjon for 25 år siden.
Vis hele sitatet...
Det er basert på mine, og andres erfaringer. 25 år er bare et tilfeldig årstall. Jeg kunne likeså godt skrevet 12 år siden eller 20 år siden. Selv om mine erfaringer tilsier at jo lenger du går tilbake i tid, jo mindre korrupsjon var det. Folk var generelt mer ærlige, mindre selvopptatte, baksnakket mindre and the list goes on.

Hvorfor det er mer i Norge enn andre skandinaviske land? Utifra hva jeg leste i en bok, og erfart selv opp gjennom årene, er korrupsjon et økende problem - ikke bare i Norge - men i alle land. Et globalt problem kan du si. Husker dessverre ikke navnet på boken som tar for seg dette som jeg lånte på biblioteket. Jeg velger å konsentrere meg om Norge siden det naturlig nok er det landet jeg bor i.

Korrupsjon-spøkelset sprer seg som ild i tørt gress over det vide landskap, og derfor må vi bekjempe det med nebb og klør og alle midler vi har til rådighet. Men jeg må nesten spørre meg selv: Har enkelte i denne tråden ikke fulgt med i timen på hva som skjer i samfunnet vårt? I såfall har korrupsjon-spøkelset hjemsøkt flere enn jeg noensinne kunne drømt om. Botemiddelet er oss selv, vi må bare begynne å bruke det. Bare en tanke.