View Single Post
Sitat av Dr.Pepper Vis innlegg
Hvis jeg dundrer i 300km/t over rundkjøringen, hva er en selvfølge da? At man i det hele tatt gidder å svar på sånt.
Vis hele sitatet...
Den rundkjøring kjøringen hadde jeg likt å sett Det er ikke slik at vikeplikten opphører selv om noen ikke holder fartsgrensen..

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takk for et reflekterende svar! Som du sier var jeg nok i grenseland til å bryte vikeplikten min, jeg kom fra parkeringsplassen til stasjonen og hadde vikeplikt.
Vis hele sitatet...
Heldigvis virker du på meg som en oppegående person, som selv har funnet ut at det kanskje ikke var det lureste du gjorde å presse deg inn med så liten margin og har tatt det til deg. 20 meter i 40 sone gjøres jo unna på under 2 sekunder. For alt vi vet kan den andre bilen ha hatt en fart på 20 km/t og da har du plutselig noe mer tid, men det er vel veldig usannsynlig, men har sett det utroligste når det kommer til eldre folk i trafikken..

Så du bilen da den var 20 meter unna (gitt at den andre bilen holder fartsgrensen) for deretter å skulle reagere må du også trekke fra reaksjonsevnen, som i gjennomsnittet er ca på ett halvt sekund. På det halve sekundet er de plutselig kun bare 14.5 meter unna mens du kun er ca 1.4 meter nærmere utkjørselen. Etter det så skal du komme deg de resterende metere du har igjen av innkjøringen på veien samtidig at du skal ha fartsøkning. Så skal jeg spekulere litt mer her også Nå er det ikke slik på alle biler at når en tråkker gassen ned at den reagere momentant, at det kan være en liten forsinkelse der også. Alt dette er ikke snakk om store tiden, men det spiser av den lille tiden en har på seg, og den kan bli knapp, var bare det jeg ville vise litt med dette.

Ingen er feilfri, men hastverk er stort sett lastverk.


Ellers oppsummerer Reklame det ganske greit.
Sist endret av Jens1; 9. januar 2019 kl. 10:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.