View Single Post
Alge faen!
Alge's Avatar
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Å ikkje betale gjeld er som hovudregel ikkje straffbart.
Vis hele sitatet...
Nei også da?? Hva paragrafen sier til en vær tid er ikke det som bryr meg mest for å si det på denn måten.
Er for meg viktigere å følge en viss moral enn hva som loven sier noen ganger.

Sånn jeg tolker det så er det du sier der nesten som å si at: er bare å låne masse penger privat og drite i å betale tilbake for det er ikke straffbart

Dette minner meg svært om en tråd som handlet om utroskap her for litt side. Helt samme greie der, det er forkastelig men, helt lovlig.. betyr ikke at det er greit for det

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Jo, når du kjem med utsagn som det over så er du faktisk tilhenger av det.
Vis hele sitatet...
Jasså? Litt av en påstand.
Kan du utdype litt mer? Jeg skjønner ikke helt hva som får deg til å være så skrå sikker på at jeg er tillhenger av vold?

Jeg sier jeg skjønner det skjer for folk blir forbanna når du pisser på dem. Helt naturlig... og om det i tilleg ikke er straffbart da, ja da skjønner jeg ihvertfall at folk blir frustrerte å forbannet.

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Sjølvtekt kallast det.
Vis hele sitatet...
Ja, der skal jeg være enig. Kan til tider være litt tillhenger av selvtekt. Da rettens vei har vist seg å funke jævla dårlig for meg visse ganger.. Selvtekt betyr dog ikke være tilhenger av vold eller trusler, det finnes andre måter å fikse opp selv. (Trenger ikke være ulovlig engang)

Dette er også en sak som er veldig vanskelig og dokumentere for å så gå rettens veg med det.. men du vet jævlig godt selv hva som gjelder i en sånn sak.

Men nå som du har slengt deg på lasset her, kan ikke du komme med et forslag til hva du hadde gjort da?? Gjærne litt om hvordan du skulle fått tilbake de penga ved hjelp av "samfunnets prosesser"
Sist endret av Alge; 11. mai 2017 kl. 19:56.