View Single Post
Sitat av Molekyl Vis innlegg
Skal han bare la det ligge slik at han sender en beskjed til disse folka om at det er OK å lure penger fra folk? Kanskje du Batabusa blir den neste en av disse lurer? I så tilfelle kan disse folka utvikle seg senere til å bli storsvindlere og bedragere. Tenkt på det? Det er ikke samfunnet tjent med i det hele tatt. Våre skattepenger kommer til å gå til å nedbetale erstatningskravene som pengene fra NAV betaler dem.

Gjør samfunnet en tjeneste i det lengre løp. Ikke gi opp for "bare" 2000 kr.
Vis hele sitatet...
Sier meg enig med Batabusa, 2000 er et svært lite beløp å lage oppstyr over, bedre å bare droppe de.

Har selv en kompis som ble skyldt et større beløp (mellom 15 og 25 tusen) og for å få dette tilbake brøyt han seg inn hos personen og tok med seg det meste han hadde av verdi (spillkonsoller, pcer osv), men lot dog kabler og slikt legge igjen som et klart tegn på at han kun vil ha pengene igjen og at han får det tilbake. Å gjøre noe slikt for 2000 kroner blir å dra det altfor langt, samme med truing og slikt synes jeg.

Kutt de ut og ikke lån ut penger om du ikke er hundre prosent sikker på at du får igjen er min mening.