View Single Post
Uvaksinert 👍
Det er ikke mange ukene siden en kar avla positiv spytteprøve som viste seg å være feil. Han fikk tilbake førerkortet etter resultat fra blodprøven. Utklipp av første saken i bladet, men krever ab. så bare limer inn litt tekst. Men dette løste seg altså da blodprøven viste at det ikke var noen ting i blodet. Så spytteprøven er verdt null og bør fjernes som test.

"Etter at Ståle Benito Nagell hadde avlagt den positive spytteprøven ble han kjørt til legevakten for blodprøve, for så å bli kjørt hjem av patruljen.

– Det var først da jeg kom hjem at det gikk opp for meg at jeg hadde blitt fratatt førerkortet på grunn av en positiv spytteprøve. Jeg er helt sikker på at den ikke kan være positiv, og da synes jeg det er vanskelig å godta at jeg ikke får kjøre bil. Biler og hunden min er det jeg lever for etter at jeg ble nykter. Derfor er det veldig vanskelig ikke å ha førerkort, sier han.

For å bevise sin uskyld ringte han derfor til politiet i Follo hvor han ba om å få avgi en ny spytteprøve. Der fikk han vite at det kun er UP som har disse testene i bilene, og at den som hadde stanset Nagell hadde avsluttet arbeidsdagen.

Han ringte også til legevakten i Ski og til Ahus for å forhøre seg om det var mulig å avlegge en slik spyttprøve, men begge steder kunne avkrefte at det var mulig.

– Da ringte jeg til Oslo politidistrikt. Også de kunne bekrefte at det kun var UP som hadde disse testene, og at heller ikke de kunne hjelpe. Det er så nedslående. Nå må jeg vente til blodprøven er analysert før jeg får tilbake førerkortet, sier han skuffet."

"VINTERBRO: Fredag 27. januar ble Ståle Benito Nagell stoppet av en Up-patrulje på vei hjem til Vinterbro. Han måtte avlegge en spyttprøve som skulle vise at han ikke var påvirket av narkotika. Spyttprøven slo ut positivt på cannabis, noe Ståle mente ikke kunne stemme.

Nå har svaret fra Folkehelseinstituttet kommet, og det viser at Ståle Benito Nagell hadde rett."

Sitat av gugge Vis innlegg
https://www.nordlys.no/up-slo-til-me.../s/5-34-382563

Dette kan bli morro for folk som meg som går på Tramadol (LOVLIG) feks, bli taua inn til blodprøve i hver jævla kontroll!!! Forbanna stasi land
Vis hele sitatet...
Det artige er at den vil gjøre utslag i hytt og pine og man mister førerkortet frem til blodprøven har gitt riktig svar. Hvilke rettigheter har man for å få erstatning for å bli fratatt lappen i noen uker? Må jo være jævlig for en budsjåfør eller en annen yrkessjåfør å miste lappen i noen uker fordi man venter på en blodprøve fordi politiet bruker tester som man ikke kan stole på.
Sist endret av daffe; 1. mars 2017 kl. 07:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.